همسو با برنامه های تولید و اشتغال در سیاست های اقتصاد مقاومتی

بیش از 9 میلیارد ریال کالای قاچاق در پنج استان امحا شد

تهران- ایرنا- سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی امروز (سه شنبه) از امحای 9 میلیارد و 381 میلیون ریال کالای قاچاق فاقد استاندارد و مجوزهای مصرف خبر داد.
به گزارش ایرنا از تارنمای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، این کالاها که حجم آن 83 تن برآورد شده است، در استان های هرمزگان، خراسان رضوی، گیلان، خراسان جنوبی و کردستان امحا شد.
بیشتر این کالاها لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، انواع نوشیدنی، دارو، البسه و انواع میوه بود که با هدف حمایت از تولید داخلی، حفظ و ارتقای سلامت جامعه و اجرای صحیح آیین نامه مواد 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز معدوم شده است.
سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در بخشی از وظایف حاکمیتی که بر عهده دارد، اموالی را که به اشکال مختلف به تملک دولت می رسد تعیین تکلیف می کند و آن دسته از کالاهای فاقد صلاحیت عرضه در بازارهای مصرف را با حضور نمایندگان سازمان های ذیصلاح امحا می کند.
به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس جمهوری بیست و هفتم مردادماه 1395 آیین‏‌نامه اجرایی مواد (55) و (56) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را که به تصویب هیات وزیران رسیده بود، برای اجرا ابلاغ کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام*2025*1961* تنظیم: لیلا جودی* انتشار: مریم مسعود

نظر خود را ثبت کنید