فراخوان هفتمین دوره‌ جایزه‌ دکتر فتح الله مجتبایی منتشر شد

تهران- ایرنا- موسسه شهر کتاب فراخوان هفتمین دوره‌ جایزه‌ دکتر فتح الله مجتبایی را برای معرفی بهترین پایان نامه دکتری در حوزه های ادیان و عرفان و زبان و ادبیات فارسی منتشر کرد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شهر کتاب، جایزه‌ دکتر فتح‌الله مجتبایی هر ساله در دی ماه به بهترین پایان‌نامه‌ دوره‌ دکتری در زمینه‌های «ادیان و عرفان» و «زبان و ادبیات فارسی» با هدف ارتقای علمی و تشویق دانشجویان دوره‌ دکتری در رشته‌های مذکور اهدا می‌شود.
دانشجویان دوره‌ دکتری در رشته های ادیان و عرفان و زبان و ادبیات فارسی که در سال 1395از پایان‌نامه‌ خود دفاع کرده‌اند، می‌توانند یک نسخه از پایان‌نامه‌ خود را همراه با ذکر نشانی و مشخصات تا 15شهریورماه96 به دبیرخانه‌ این جایزه واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم، پلاک هشت، مرکز فرهنگی شهر کتاب ارسال کنند.
پایان‌نامه‌های ارسالی، برگشت داده نمی‌شوند و علاقه مندان از ارسال پایان‌نامه‌هایی که پیش از سال 95 یا پس از آن دفاع شده‌اند باید خودداری کنند.
هیات داوران پس از داوری پایان‌نامه‌های رسیده، پایان‌نامه‌ برگزیده را معرفی می‌کنند.
پایان‌نامه‌‌ برگزیده به همت انتشارات هرمس به صورت کتاب منتشر می‌شود.
فتح‌الله مجتبایی، نویسنده، مترجم و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و دایره‌المعارف بزرگ اسلامی است، وی دی ماه ۱۳۸۹ در مراسم بزرگداشت خود در شهر کتاب، پیشنهاد برگزاری جایزه‌ای را در حوزه‌ فرهنگ و ادب ایران داد که از سال 1390 به همت موسسه شهر کتاب جایزه ای با نام این استاد و پژوهشگر در حوزه زبان و ادبیات فارسی و ادیان و عرفان اختصاص داده شد.
این جایزه‌ با هدف ارزیابی کیفی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری، شناسایی آسیب‌ها در این حوزه، کمک به رفع آنها و ایجاد بستری مناسب برای ارتقای سطح کیفی رساله‌ها تدارک دیده شده است.
سمیرا بامشکی، علیرضا اسدی، محمدرضا عدلی، سلمان ساکت، ارسطو میرانی، سیده لیلا سیدقاسم، مجتبی مجرد، زهرا زارع، محمد ابراهیم‌پور نمین و فرزین غفوری از برگزیدگان 6 دوره‌ گذشته‌ جایزه‌ دکتر فتح الله مجتبایی بودند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348

نظر خود را ثبت کنید