یک میلیون زن یمنی در معرض ابتلا به وبا

سازمان ملل متحد روز یکشنبه در مورد شیوع بی سابقه وبا در یمن که جان بیش از یک میلیون و صدهزار زن باردار را در این کشور را تهدید می کند، هشدار داد.

به گزارش ایرنا، لؤی شبانه مدیر بخش کشورهای عربی سازمان ملل در بیانیه ای گفت: بیش از یک میلیون زن باردار یمنی که مبتلا به سوء تغذیه هستند نیاز به مراقب های فوری و خدمات بهداشتی و درمانی دارند.

وی در مورد شیوع وبا در یمن و ابتلای روزانه حدود دو هزار نفر به این بیمار هشدار داد و گفت: درگیری های فعلی در یمن منجر به تخریب زیر ساخت های پزشکی و بهداشتی شده است و زنان باردار و کودکان شیرخوار که از سوء تغذیه رنج می برند، بیشتر از دیگر افراد در معرض ابتلا به وبا و خطر مرگ هستند.

در این بیانیه آمده است: تنها 35 درصد از مراکز زایمان در یمن فعال می باشد و اکثر زیرساخت های بهداشتی و درمانی در نتیجه جنگ ویران شده است.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزاریمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

نظر خود را ثبت کنید