رئیس سازمان نهضت سوادآموزی :

آزمون توانمندسازی سوادآموزی مردادماه برگزار می شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از برگزاری آزمون توانمندسازی آموزش دهندگان سوادآموزی در اواخر مردادماه امسال خبر داد.
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، علی باقرزاده روز یکشنبه اظهار کرد: تعیین زمان برگزاری آزمون در پایان مردادماه با توجه به درخواست آموزش دهندگان سوادآموزی، صورت گرفته است.
وی افزود: نسخه آزمایشی آزمون به منظور آشنایی با نوع سئوالات و میزان پیشرفت یادگیری آموزش دهندگان تا پایان خردادماه 96 بر روی سامانه آموزش‌های الکترونیکی قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پروفایل خود در سامانه توانمندسازی آموزش دهندگان، متناسب با میزان آمادگی نسبت به انتخاب تاریخ‌ آزمون اقدام کنند و در نزدیکترین مرکز جهاد دانشگاهی محل سکونت خود در این آزمون شرکت کنند.
وی با بیان اینکه انتخاب مرکز آزمون و تاریخ شرکت در آزمون از طریق مراجعه به پروفایل برای تمام کاربران الزامی است، گفت: از افرادی که انتخاب تاریخ و محل آزمون از طریق پروفایل خود را انجام ندهند، آزمون گرفته نمی شود.
باقرزاده افزود: منبع اصلی آزمون، محتوای فیلم‌ها و پاورپوینت‌های هر درس است و مطالب در قالب PDF جهت مطالعه و دانش افزایی مخاطبان بارگذاری شده است.
به گفته وی، شرکت کنندگان در این آزمون چهار گزینه ای برای پاسخگویی به 100 سوال، دو ساعت زمان دارند، آزمون نمره منفی ندارد و حدنصاب نمره قبولی درآزمون پاسخگویی صحیح حداقل به 60 درصد سوالات است.
باقرزاده با اشاره به اینکه اگر آموزش دهنده‌ای در اولین آزمون موفق به کسب نمره قبولی نشود، می‌تواند با پرداخت هزینه، مجدداً در آزمون شرکت کند، گفت: گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای درصورت کسب حدنصاب نمره قبولی از سوی جهاد دانشگاهی به مدت 126ساعت صادر و اعطا می شود.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: لوح فشرده حاوی فیلم‌های آموزش درس های عمومی و تخصصی، پس از تکمیل مراحل ضبط و بارگذاری، توسط جهاد دانشگاهی آماده و به صورت رایگان در دو مرحله از طریق واحدهای سواد آموزی در اختیار ثبت نام کنندگان قرار می گیرد.
فراهنگ 1417**1055** دریافت کننده: سید مهدی حسینی**انتشار: زینب کارگر
برای اطلاع از اخبار متنوع فرهنگی و هنری، با کانال فرهنگی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
https://t.me/irnaf

نظر خود را ثبت کنید