کمیته شهرستانی کنگره ملی 12هزار شهید آذربایجان غربی در مهاباد تشکیل شد

مهاباد- ایرنا- کمیته شهرستانی کنگره ملی 12 هزار شهید آذربایجان غربی با 12 زیر کمیته از جمله کمیته های اطلاع رسانی، پشتیبانی، فرهنگ و آموزش، بانوان، تالیف و نشر و ... در مهاباد تشکیل شد.
به گزارش ایرنا، امام جمعه مهاباد روز یکشنبه در نشست هماهنگی این کنگره ملی در فرمانداری این شهرستان گفت: اقتدار، عزت و امنیت کشور مرهون خون شهداست.
ماموستا ملاقادر سهرابی اظهار کرد: ایستادگی با عزت در مقابل دشمنان انقلاب در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن به برکت خون شهدا اتفاق افتاده است.
وی افزود: ایستادگی مقابل استکبار، تحریم و دستیابی به موفقیت های مختلف و برجام همه مرهون خون شهداست و بر این اساس باید خون شهدایی که در کمال اخلاص ایستادگی کردند را پاس بداریم و به خانواده شهدا نیز ارج بگذاریم.
معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه مهاباد نیز گفت: پیام شهدا باید در جامعه گسترش یابد و گسترش دادن این پیام وظیفه همگانی است.
ایرج شجاعی اظهار کرد: برای حفظ انقلاب هزاران شهید داده ایم تا استقلال داشته باشیم و به برکت انقلاب تصمیم گیری های کشور بدون هیچ دخالت خارجی و مستقل اتخاذ می شود.
صلاح کردستانی شهردار مهاباد نیز گفت: بزرگداشت شهدای ترور این شهرستان و ساخت المان های این شهدا در سطح شهر می تواند اقدامات موثر و ماندگار فرهنگی در مهاباد باشد.
حجت الاسلام یاسر آقا محمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان مهاباد نیز گفت: تداوم راه شهدا و آرمان های آنان انقلاب را تضمین کرده و به آن دوام بخشیده است.
سرهنگ فتاح بابانژاد فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و نام شهدا گفت: دیگر کشورها نیز از اهداف شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و سایر شهدای ایران تاسی و الگو می گیرند.
رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی مهاباد نیز گفت: این شهرستان بیش از 700 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و تاکنون وصیت نامه بیش از 300 شهید آماده چاپ شده است.
ناصر روشنفکر با اشاره به اینکه کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی رخداد مهم فرهنگی در استان است، بیان کرد: ترویج و تعمیق فرهنگ شهید و شهادت خنثی کننده توطئه های دشمنان انقلاب است بر این اساس باید این فرهنگ به نسل جوان نیز منتقل شود.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
کنگره ملی 12 هزار شهید معظم آذربایجان غربی شهریور امسال در شهرستان های این استان برگزار می شود.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093 ** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد

نظر خود را ثبت کنید