پای درد دل یک هنرمند تربت حیدریه

تربت حیدریه- ایرنا- هنرمند عکاس تربت حیدریه از آنچه بی مهری مسئولان این شهرستان و بی اعتنایی آنان به هنرمندان عنوان می کند، گلایه دارد.
'امیر عنایتی'، هنرمند عکاسی است که تاکنون در 66 جشنواره ملی رتبه برتر را کسب کرده و آخرین موفقیت وی کسب عنوان نخست اولین جشنواره سراسری عکس 'خانواده و رسانه' بوده است.
وی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: متاسفانه مسئولان تربت حیدریه به دلیل پایین بودن افق فکری، هیچگاه بستری را برای پرورش و تربیت نخبگان فراهم نکرده اند و حتی گاه هنرمندان این خطه مورد توهین و بی احترامی نیز واقع می شوند.
وی افزود: انتظار این بود که مسئولان ارشد منطقه، در قالب ابلاغی رسمی از مدیران دستگاه های اجرایی می خواستند برای تجلیل از هنرمندان، به جای خرید کالاهای خارجی یا تولیدات صنعتی، آثار هنرمندان این خطه را خریداری کرده و با این اقدام تا حدی به معیشت هنرمندان توجه کنند.
عنایتی گفت: حتی دو سال قبل فرماندار وقت در جشن روز خبرنگار در 17 مرداد، قول داد یکی از آثار مرا به مزایده گذاشته و درآمد حاصله را به نفع کودکان سرطانی هزینه کند که متاسفانه این وعده نیز از حرف فراتر نرفت.
وی افزود: اکثر دوره های رقابتی که تا امروز در آن شرکت کرده ام جشنواره های کشوری و یا استانی بوده، و به دلیل محدودیت های مالی تنها موفق به شرکت در یک جشنواره خارجی (جشنواره آل ثانی امارات) شدم زیرا حضور در جشنواره های خارجی بسیار هزینه بر است.
این هنرمند برگزیده با بیان اینکه قصد دارد برای ادامه فعالیت هنری به مرکز استان خراسان رضوی نقل مکان کند، گفت: تنها دستگاه محلی که تاکنون هر از چند گاهی به من کمک مالی کرده شهرداری تربت حیدریه بوده است.
شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132

نظر خود را ثبت کنید