147 هزار دانش‌آموز همدانی زیر پوشش طرح فلورایدتراپی دندان قرار گرفتند

  • تاریخ انتشار : 1396/4/7 ساعت : 13:42 - 6 سال قبل
  • از گروه : اجتماعی
  • زیرگروه : بهداشت
همدان- ایرنا- رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 147 هزار دانش‌آموز همدانی زیر پوشش طرح فلورایدتراپی دندان قرار گرفتند.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، بهروز صدیق با بیان اینکه مرحله دوم وارنیش فلورایدتراپی در استان انجام شد، اظهار کرد: در راستای برنامه سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان انجام شد و در این خصوص به پوشش صد درصدی رسیدیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اطلاعات وارنیش فلورایدتراپی وارد سامانه می‌شود، گفت:‌ از آنجا که برخی از مراکز روستایی است و هنوز اطلاعات به دست نرسیده، تا جمع‌آوری آن مدتی طول خواهد کشید.
رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی همدان با بیان اینکه عمل وارنیش فلورایدتراپی بر روی دندان‌های 147 هزار نفر از دانش‌آموزان در استان انجام شده است، بیان کرد: تاکنون اطلاعات 138 هزار دانش‌آموز وارد سایت شده است.
وی با بیان اینکه کودکان پایه اول تا ششم ابتدایی مورد عمل وارنیش فلورایدتراپی قرار گرفتند، افزود: در مرحله نخست نیز پایه اول تا ششم ابتدایی در دستور کار بود و در مرحله اول و دوم طی دو نوبت عمل وارنیش فلورایدتراپی انجام شد.
صدیق با بیان اینکه 2 سال است که طرح انجام وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی اجرا می‌شود، تصریح کرد: در 2 سال چهار مرحله انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه سالی دو بار 147 هزار نفر دانش‌آموز مورد عمل وارنیش فلورایدتراپی قرار می‌گیرند در ادامه با اشاره ضرورت اجرای طرح، بیان کرد: هر کودک 6 ساله ایرانی در بدو ورود به مدرسه دارای پنج دندان شیری پوسیده و از سن 6 تا 12 سالگی نیـز میـزان پوسیدگی دنـدانهای دائمـی رونــد افزایشی دارد، که در این راستا عمل وارنیش فلورایدتراپی مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی همدان افزود: بهترین زمان کنترل بیماری‌های دهان و دندان سنین کودکی است و یکی از بهترین مکان‌ها به منظور دسترسی بـه این گروه سنی مدارس ابتدایی خواهد بود.
گفتنی است سال گذشته دندانهای 150 هزار دانش آموز در دو نوبت شش ماه وارنیش تراپی شدو در یک هزار و 500 آموزشگاه انجام شد.
حدود 280 هزار دانش آموز در در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان تحصیل می کنند.
7523/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری*انتشار: اکبر بهاروند

نظر خود را ثبت کنید