امام جمعه موقت سنندج:

همت امام(ره) و ملت انقلاب اسلامی را پیروز کرد/ جوانان قدر این انقلاب را بدانند

سنندج- ایرنا- امام جمعه موقت سنندج گفت: همت امام راحل و ملت، انقلاب اسلامی را در سال 1357پیروز کرد و مردم با ایثار و فداکاری در برابر ظلم و ستم ایستاند و نظام طاغوتی را شکست دادند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه های این جمعه سنندج ضمن تبریک فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: این انقلاب در سایه ایثارگری ها، شهادت ها، و آوارگی های چند نسل به پیروز رسید؛ پس باید ارزش آن را به خوبی درک کنیم.
وی با بیان اینکه امام راحل، آینده نگر و اسلام شناس بود گفت: هم اکنون نیز با تدابیر رهبر معظم انقلاب شاهد آسایش و امنیت در ایران اسلامی هستیم.
وی ادامه داد: با وجود کاستی ها و نقص هایی که در کشور وجود دارد، نباید ناامید بود بلکه باید با تلاش بیشتر در جهت رفع مشکلات گام برداشت.
امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه جوانان نیز باید قدر این انقلاب را بدانند اضافه کرد: باید ارزش و اهمیت انقلاب اسلامی را به قشر جوان گوشزد کنیم تا بیگانگان آنان را به سمت انحراف و بی تعهدی سوق ندهند.
ماموستا حسینی به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو و شهادت تعدادی از آتش نشانان اشاره کرد و گفت: این حادثه غم انگیز دل همه را به رنج آورد؛ چرا که این ایثارگران، جان خود را برای نجات مردم از دست دادند.
امام جمعه موقت سنندج در ادامه به انواع گناه اشاره کرد و گفت: کسانی که دچار گناهان کوچک و بزرگ می شوند نباید از رحمت خدا ناامید شوند؛ چرا که توبه، اعمال گناه را پاک می کند.
ماموستا حسینی ادامه داد: غفار بودن خداوند به معنای مجوز برای گناه نیست بلکه بیانگر آن است که در صورت دچار شدن به گناه، راه توبه و بازگشت به طرف خدا باز است.
وی با اشاره به رجوع به قرآن و عمل به آموزه های آن می توان از گناهان و انحرافات دوری کرد افزود: کسانی که توبه واقعی می کنند، بدون شک خداوند توبه آنان را می پذیرد و از گناهانشان گذشت می کند.
سندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

نظر خود را ثبت کنید