معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

تا سال ۹۸ همه مشعل‌های گاز در پارس جنوبی جمع‌آوری می‌شود

  • تاریخ انتشار : 1396/2/27 ساعت : 13:49 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : بوشهر
معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت:براساس برنامه‌ ارائه شده تا سال ۹۸ همه مشعل‌های گاز (فلر) در پارس جنوبی جمع‌آوری می‌شود که این کارنقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت زندگی کارکنان و ساکنان عسلویه دارد.

به گزارش ایسنا معصومه ابتکار در مراسم رونمایی از اولین مشعل سبز پارس جنوبی در پالایشگاه اول مجتمع پارس جنوبی و خاموش شدن نخستین فلر، گفت:با خاموش شدن مشعل‌ها، گازهایی که از طریق فلرها سوخته می‌شود به مدار برمی‌گردد و قابل بازیافت و استفاده مجدد است و سالانه تا ۱۹ هزار واحد مسکونی می‌تواند از بازیافت آن گازرسانی شود. خاموش شدن فلرها در پارس جنوبی نقش فراوانی در صرفه‌جویی انرژی و تاثیر بسزایی در کاهش گازهای گلخانه‌ای دارد.

ابتکار تصریح کرد: دولت یازدهم که دولتی محیط زیستی محسوب می‌شود، فعالیت‌های بخش نفت و گاز خود را همواره بر استانداردهای زیست محیطی استوار کرده است.

وی افزود: دولت یازدهم تلاش کرده است تا رشد بخش‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی همواره بدون آلایندگی باشد و خاموش شدن نخستین مشعل پالایشگاههای پارس جنوبی نیز در همین راستاست.کسب جایزه ملی زیست محیطی توسط وزارت نفت نیز در سال گذشته بیانگر اهتمام دولت تدبیر و امید به حوزه محیط زیست است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های گازی دنیا در پارس جنوبی قرار دارد، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ای که مجتمع گاز پارس جنوبی برای حذف فلرها در این منطقه طراحی کرد، نخستین مشعل در عسلویه خاموش شد در واقع این مشعل تبدیل به مشعل سبز شد.

وی افزود: برنامه‌ ارائه شده در این زمینه قابل تائید سازمان حفاظت محیط زیست است و برنامه‌های دیگری شامل کاهش آلودگی، پساب و مدیریت پسماندهای صنعتی هم ارائه شده است که زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست و با بازرسی و نظارت دقیق اجرائی خواهد شد.

به گزارش سایت استانداری بوشهر،ابتکار در پایان گفت: پارس جنوبی از مهمترین مراکز انرژی دنیاست که با رویکرد اتخاذ شده و گام‌های پایداری که برداشته است، توسعه پایدار و ارتقای استاندارهای زیست محیطی را در این منطقه در آینده شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید