معاون وزیر آموزش و پرورش:

نفرات برتر طرح مدارس قهرمان به مسابقات بین المللی جهانی و آسیایی اعزام می شوند

  • تاریخ انتشار : 1396/4/17 ساعت : 11:25 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ورزشی
خمین - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش گفت: نفرات برتر طرح مدرسه قهرمان و در رقابت های ورزشی دانش آموزان کشور، به مسابقات بین المللی در سطح آسیایی و جهانی اعزام می شوند.
مهرزاد حمیدی روز شنبه در جمع مربیان، سرپرستان و داوران بیست و هشتمین دوره رقابت های ورزشی دانش آموزان دختر کشور در خمین افزود: برای نخستین بار امسال در این طرح، مدیر یا معاونان مدرسه به همراه تیم های ورزشی در این رقابت ها حضور دارند و ورزشکاران خود را همراهی می کنند.
وی ادامه داد: دانش آموزان ورزشکاری که در طرح مدارس قهرمان گردهم آمده اند از بین 13 میلیون دانش آموز انتخاب شده اند و این ورزشکاران عصاره های استعدادهای ورزشی کشور و سازنده آتیه ورزش قهرمانی ایران هستند.
وی افزود: 33 هزار دبیر کوشا و فعال تربیت بدنی در مدارس کشور در سال تحصیلی گذشته، دانش آموزان را با مهارت های ورزشی آشنا کردند و برآیند تلاش آنان، حضور یک و نیم میلیون دانش آموز در رقابت های ورزشی دانش آموزان کشور در سطح منطقه ای، 500 هزار نفر در سطح استانی و 18 هزار نفر در سطح کشوری است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: چهار میلیون و 500 هزار دانش آموز نیز در سال تحصیلی گذشته در المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای مشارکت کردند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: حیاط مدارس برای ورزش دانش آموزی مناسب مناسب نیست و چون پایه ورزش قهرمانی، ورزش مدارس است هر واحد آموزشی باید یک سالن ورزشی مختص دانش آموزان خود داشته باشد.
حمیدی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از حضور تیم های استعدادیابی فدراسیون های ورزشی کشور در این مسابقات گفت: استعدادهای ورزشی دانش آموزان شناسایی و پرورش داده می شود.
وی بیان کرد: اینکه فدراسیون های ورزشی و هیات های استانی، تیم های تخصصی استعداد یابی خود را به طرح مدارس قهرمان گسیل داشته اند تا بدنه تیم های ملی در سطوح مختلف را شکل دهند و پایه های ورزش قهرمانی کشور را تقویت کنند ظرفیتی مهم است.
حمیدی افزود: استعداد های دانش آموزان در عرصه های مختلف متفاوت است و باید مسیر ترقی ورزشی این قشر پس از شناخت با ابزار های متفاوت هموار شود که یکی از این ابزارها برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان است.
بیست و هشتمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر کشور در رشته های تنیس روی میز، بدمینتون و شطرنج از 16 تیر ماه در شهر خمین، آغاز و در حال اجرا است.
در این مسابقات یک هزار و 625 دانش آموز ورزشکار، مربی و سرپرست، داور و عوامل اجرایی در قالب 164 تیم ورزشی در دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم حضور دارند.
استان مرکزی از سال 1369 تاکنون، میزبان 11 سری از مسابقات ورزشی و برنامه های ملی در حوزه تربیت بدنی در سطوح مختلف دانش آموزی و فرهنگیان بوده است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

نظر خود را ثبت کنید