انجام سالانه حدود 70 میلیون فقره استعلام بین دستگاه های اجرایی کشور

شهرکرد- ایرنا- سرپرست دفتر طرح سیماک شرکت ملی پست ایران گفت: سالانه بین 60 تا 70 میلیون استعلام بین دستگاهی در کشور انجام می شود.
به گزارش ایرنا، محسن شکوری عصر سه شنبه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: استعلام های بین دستگاهی کشور به صورت کاغذی و حضور فیزیکی است که هزینه بر و زمان بسیاری را صرف می کند.
به گفته وی، طرح سیماک (سامانه یکپارچه مدیریت املاک) با هدف انجام زیرساخت اجرای برنامه های دولت الکترونیک و حذف فرایند اداری حضوری در استعلام های بین دستگاهی در کشور راه اندازی شده است.
شکوری با بیان اینکه استعلام های صورت گرفته در طرح سیماک غیر قابل انتقال به کاغذ است، ادامه داد: در طرح سیماک با الکترونیکی شدن پرونده ها و یکپارچه شدن اطلاعات املاک و مدارک مربوط به ملک و دسترسی مستقیم دستگاه های اجرایی مربوطه به پرونده املاک، امکانات مناسبی را برای نظارت مستقیم مدیران بر فعالیت کارکنان و نیز نظارت دستگاه های نظارتی بر عملکرد دستگاه های اجرایی فراهم می آورد.
به گفته وی، امکان مبادله الکترونیکی استعلام های میان دستگاهی مربوط به ملک، شفاف سازی پرونده ملک و روند کارهای مربوط به آن و ایجاد خود کنترلی مدیران و کارکنان، ارتقای بهره وری استانی و ملی، کاهش مراجعات و مواجهه حضوری و ارتقای سلامت اداری و به حداقل رساندن زمین خواری از مهم ترین مزایای اجرای طرح سیماک است.
سرپرست دفتر طرح سیماک شرکت ملی پست ایران ادامه داد: 37 هزار و 644 واحد شامل 33 هزار و 400 دهیاری و 4 هزار و 200 شهرداری، فرمانداری و ادارات بنیاد مسکن مشمول اجرای طرح سیماک هستند.
وی گفت: در مراحل تکمیلی طرح سیماک حدود 46 هزار و 870 واحد دولتی و اداری در قالب 28 دستگاه اجرایی کشور مشمول اجرای طرح سیماک می شوند.
شکوری افزود: 8 هزار و 300 دفتر پیشخوان و ICT روستایی در طرح سیماک استعلام های الکترونیکی را انجام می دهند.
وی با بیان اینکه جلوگیری از زمین خواری مهم ترین دستاورد اجرای این طرح است، مدعی شد: سالانه 130 تا 170 هزار میلیارد تومان زمین خواری در کشور صورت می گیرد.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری
7361/6021

نظر خود را ثبت کنید