کتاب توانمندی های توسعه استان همدان رونمایی شد

همدان - ایرنا - کتاب توانمندی های توسعه استان شامگاه سه شنبه در نشست قرارگاه اقتصاد مقاومتی با حضور معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و استاندار همدان رونمایی شد.
به گزارش ایرنا رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان در این آئین گفت: این کتاب یکی از تولیدات سازمان مدیریت و برنامه ریزی و یک کار پژوهشی و ارزشمند است که ماه ها برای آن کار شده است.
اسکندر صیدایی افزود: این کتاب در خصوص اسناد فرا دستی استان همدان است که 400 نفر از صاحب نظران و کارشناسان نقاط ضعف و قوت ، فرصت ها و تهدیدات استان را مورد بررسی قرار دادند.
وی با بیان اینکه در این کتاب وضعیت سرشماری 95 نیز آمده است گفت: این کتاب اطلاعات ارزشمند برای تصمیم گیران و تصمیم سازان خواهد بود و اکنون 50 نسخه از آن در اختیار مدیران استان قرار می گیرد.
صیدایی گفت: همچنین اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی از طرحهای که زمینه اشتغال را فراهم کردند از جمله مرکز هشت مگاوات انرژی خورشیدی با پیشرفت 85 درصدی که با سرمایه گذاری داخلی و خارجی در دست اقدام است بازدید کردند.
وی ادامه داد: استان همدان در زمینه احداث نیروگاه خورشیدی نمونه بسیار مهمی برای کشور است و آمادگی عقد قرارداد با ظرفیت 200 مگاوات انرژی خورشیدی از طریق سرمایه گذاری داخلی و خارجی را دارد.
وی افزود: گلخانه ، سردخانه کشاورزی و کارخانه سحر از دیگر مراکزی بود که اعضای قرارگاه اقتصاد مقاومتی از آنها بازید کردند و این آثار تلاش مدیران و تصمیم گیری در تولید، اشتغال و بستر سازی توسعه همه جانبه استان است.
* لگوی شهر جهانی سفال لالجین رونمایی شد
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در این نشست گفت: لگوی شهر جهانی سفال که تقویت این برند است در اولین سال جشن جهانی شدن لالجین رونمایی شد.
علی مالمیر افزود: مفاهیم این لگو شامل کوزه که معرف سفال لالجین ، کره زمین بحث جهانی بودن و سفیدی آن نشانه صلح و دوستی است .
وی ادامه داد: همچنین وب سایت شهر جهانی لالجین راه اندازی شده است که با 2 زبان فارسی و انگلیسی می تواند ظرفیت های علمی این شهر را نشان دهد و در زمینه فروش مجازی نیز فعال است.
در این نشست از طراحان لگو شهر جهانی سفال لالجین تقدیر شد.
گفتنی است استاندار همدان چندی پیش اعلام کرد' این استان در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی 125 درصد رشد داشته است'.
2087/1811
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: الهام تدین

نظر خود را ثبت کنید