مراسم گرامیداشت سردار شهید ابوالفضل رفیعی برگزار شد

مشهد- ایرنا- مراسم گرامیداشت سردار رشید اسلام شهید ابوالفضل رفیعی که اخیرا تعلق پیکر شهید مدفون در دانشگاه فردوسی مشهد به وی محرز شد شامگاه سه شنبه در محل مزار شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد.
رئیس دانشگاه فردوسی در این مراسم گفت: این دانشگاه به عنوان بزرگترین مرکز علمی پژوهشی شرق کشور افتخار دارد پا به پای امت شهیدپرور ایران رایحه دل انگیز شهادت چه در انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس در آن به مشام می رسیده است.
دکتر محمد کافی افزود: دانشگاه فردوسی مشهد 145 شهید به انقلاب و نظام تقدیم کرده و امروز 135 نفر از استادان این دانشگاه از خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان هستند.
وی ادامه داد: همچنین 364 نفر از کارکنان دانشگاه فردوسی و هزار و 400 نفر از دانشجویانی که در این دانشگاه درس می خوانند از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران هستند.
فرزند سردار شهید رفیعی نیز ر این مراسم گفت: ما خانواده های شهدا توقع نداریم کسی مشکلات مالی ما را حل کند یا در مسیر زندگی کمکی کند و حتی توقع نداریم کسی به ما احترام بگذارد.
علی اصغر رفیعی افزود: اما مردم ایران چیزی به نام امنیت دارند که حاصل و دسترنج عده زیادی از جمله شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده های آنهاست که در ذیل فرماندهی یک نفر محقق شده است.
وی گفت: امنیت در دوران انقلاب و دفاع مقدس در ذیل فرماندهی امام خمینی(ره) و هم اکنون تحت زعامت مقام معظم رهبری تامین شده لذا تنها توقع ما از مردم این است که گوش به فرمان رهبری باشند.
او افزود: کاری به این نداریم که مردم چپ یا راست یا میانه، اصولگرا یا اصلاح طلب و یا اعتدالی هستند چون اینها سلایق مردم است اما می گوئیم اگر خیر دنیا و آخرت را می خواهید گوش به فرمان رهبری باشید و پشت سر ایشان حرکت کنید.
یکشنبه گذشته از طریق آزمایش دی.ان.ای مشخص شد که پیکر یکی از دو شهید گمنام مدفون در دانشگاه فردوسی مشهد متعلق به سردار شهید ابوالفضل رفیعی است. این شهید بزرگوار که به علمدار خیبر معروف است سال 1362 در منطقه عملیاتی خیبر به شهادت رسید و هفته پیش نتیجه آزمایش دی.ان.ای وی مشخص شد.
سردار شهید ابوالفضل‌ رفیعی‌ سیج‌ متولد سال‌ 1334 در روستای‌ سیج‌ مشهد بعد از گذراندن مقطع تحصیلی راهنمایی در مدرسه خیرات‌ خان‌ مشهد به مدت‌ هفت‌ سال‌ به‌ تحصیل‌ علوم‌ دینی ‌پرداخت‌ و همزمان در مبارزات علیه ‌رژیم‌ پهلوی‌ مشارکت داشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و با شروع‌ جنگ‌ تحمیلی‌ عازم‌ جبهه‌ها شد. وی سرانجام در سمت جانشینی ‌فرماندهی‌ لشکر پنج نصر و فرمانده تیپ امام صادق(ع) در تاریخ 12 اسفند ماه 62 در منطقه عملیاتی خیبر به شهادت رسید.
پیکر شهید رفیعی به عنوان یکی از دوشهید گمنام تفحص شده در تاریخ 12 اردیبهشت سال 1390 در دانشگاه فردوسی مشهد به خاک سپرده شده بود.
تاکنون پیکرهای مطهر 184 شهید گمنام دفاع مقدس در 60 نقطه استان خراسان رضوی دفن شده است.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1922/1858

نظر خود را ثبت کنید