مدیر کل امور روستایی و عشایری خراسان جنوبی:

عشایر نقش مهمی در نگهبانی از مرزها دارند

بیرجند - ایرنا - مدیر کل امور عشایری خراسان جنوبی، با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که عشایر ذخایر انقلاب هستند، گفت: حدود 80 درصد از عشایر استان در مناطق مرزی زندگی می کنند که علاوه بر تولید در نگهبانی از مرزها نقش مهمی دارند.
غلامرضا قوسی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: رشادت های روستاییان و عشایر در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تثبیت انقلاب بر هیچ کس پوشیده نیست و قابل تقدیر است.
به گفته وی حضور پر شور روستاییان و عشایر و نقش آفرینی آنها در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی همواره زبانزد خاص و عام است و حضور بسیج وار آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس، نشانگر پشتیبانی این قشر از جامعه، از نظام و ولایت فقیه است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از چهار هزار نفر از عشایر استان مسلح هستند که با همکاری ویژه با بسیج عشایر، علاوه بر فعالیت های تولید، در کنار نیروهای دفاعی از مرز ها حفاظت می کنند.
وی با اشاره به این نکته که رشادت های روستاییان و عشایر در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس باید نسل به نسل منتقل شود، افزود: ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بهترین زمان برای بازگو کردن این رشادت هاست و بدین مناسبت 28 برنامه با برنامه ریزی کمیته روستایی و عشایری برای دهه فجر پیش بینی شده است.
به گفته مسئول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، بهره برداری از 568 پروژه عمرانی و زیربنایی، برگزاری یادواره شهدای روستایی و عشایری، مسابقه تیر اندازی، نمایشگاه قرآنی، مراسم شب شعر و همایش بزرگان، ریش سفیدان و معتمدین در مناطق پر جمعیت روستایی و عشایری از مهمترین برنامه های این کمیته در این ایام الله دهه فجر است.
قوسی همچنین نواختن زنگ انقلاب و گلباران تمثال مبارک حضرت امام (ره) آذین بندی کوچه ها، مساجد، حسینیه ها و فروشگاه های روستایی و عشایری، اعزام اکیپ های درمانی پزشکی و دامپزشکی به روستاها و مناطق عشایری محروم برای ویزیت رایگان و ... را از دیگر برنامه ها در این ایام بیان کرد.
کمیته های تخصصی دهه فجر انقلاب اسلامی 95 خراسان جنوبی دارای 23 بخش است که مسئول هر کمیته در این روزها به بیان اصلی ترین برنامه های پیش بینی شده در این کمیته ها، در جمع خبرنگاران می پردازند.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215* 6054*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن* مریم پنجابی*

نظر خود را ثبت کنید