زورخانه های البرز میزبان جشن های پهلوانی

کرج-ایرنا- به مناسبت فرارسیدن 17 شوال، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای ، زورخانه های البرز میزبان جشن های پهلوانی است.
رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای البرز روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: 17 شوال به مناسبت روز جنگ دلاورانه مولا علی(ع) با عمروبن عبدود در تقویم رسمی کشور گنجانده به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و آیین زورخانه‌ای معرفی شده است.
کیهان گلستانی افزود: ورزش های پهلوانی با روح و جسم عجین شده و داشتن روحیه جوانمردی که برگرفته از خوی امام علی (ع) است یکی از مهم ترین وجه تمایز این ورزش با سایر ورزش ها است.
وی گفت: در ورزش پهلوانی از کودک تا پیر هر کسی که بخواهد وارد گود زورخانه شود باید سر خود را خم کند و این نشان از تواضع و فروتنی است که در این ورزش نهفته است.
وی اضافه کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه ای به ورزشکاران و به خصوص کودکان هم پهلوانی و هم قهرمانی را آموزش می دهد و اینکه باید متواضع، فروتن، امانتدار، درستکار و با غیرت باشید.
گلستانی با بیان اینکه 12 زورخانه در استان البرز وجود دارند اظهار داشت: تمامی زورخانه های استان امروز میزبان برگزاری جشن های پهلوانی و یادآوری رشادت و جوانمردی امیر المومنین (ع) است.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور

نظر خود را ثبت کنید