مرگ پرتابگر اماراتی در آستانه رقابت های دوومیدانی معلولان جهان

تهران - ایرنا - یک پرتابگر معلول امارات متحده عربی در فاصله دو روز به آغاز رقابت های قهرمانی دوومیدانی معلولان جهان در شهر لندن، در اثر یک حادثه در زمین تمرین جان باخت.
به گزارش تارنمای خبری سان، «عبدالله حیایی» ستاره پرتابگر نیزه پارالمپیک که خود را برای رقابت های قهرمانی جهان آماده می کرد، عصر سه شنبه در اثر برخورد با یک میله فلزی در زمین تمرین «نیوهام» در لندن جان سپرد.
این حادثه در آستانه رقابت های قهرمانی جهان در لندن رخ داده است. پس از این حادثه نیروهای امدادرسانی بالای سر او حاضر شدند، اما نتوانستند جان وی را نجات دهند و این ورزشکار 36 ساله جان سپرد.
سخنگوی پلیس لندن اعلام کرد که برخورد یک میله فلزی که در زمین تمرین قرار داشت، باعث مرگ وی شده است.
رقابت های قهرمانی دوومیدانی معلولان جهان روز جمعه در لندن آغاز می شود و این پرتابگر اماراتی که در رشته های پرتابه وزنه، دیسک و نیزه فعالیت می کرد، در حال آماده سازی خود برای این مسابقات بود.
فیلیپ کراون رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک از این حادثه اندوه بار که باعث مرگ این ورزشکار اماراتی شد ابراز تاسف کرد.
اد وارنر یک مقام مسئول مسابقات گفت: این حادثه همه را ناراحت و شوکه کرد. ما با تمام تیم ها و رقابت کنندگان در روزهای پیش رو برای ارائه هرگونه حمایتی که نیاز باشد، همکاری خواهیم کرد.
پلیس لندن اعلام کرد: در حال بررسی این حادثه است و تا زمان مشخص شدن جزئیات دلایل مرگ «حیایی» امکان اظهار نظر وجود ندارد.
حیایی نخستین بار در بازی های پارالمپیک ریو 2016 شرکت کرد و در رشته پرتاب نیزه کلاس ششم اف 34 و در پرتاب وزنه در کلاس اف 34 عنوان هفتم را کسب کرد.
او همچنین در رقابت های قهرمانی معلولان جهان در سال 2015 در دوحه مقام پنجم را در پرتاب دیسک کسب کرد.
قرار است در مراسم گشایش مسابقات در روز جمعه در استادیوم لندن با یک دقیقه سکوت برگزار شود.
ورزشی**1584
مترجم:مولوی*انتشاردهنده:علی خورسندی

نظر خود را ثبت کنید