سومین بانوی رئیس فدراسیون/زهرا اینچه درگاهی سکان ژیمناستیک را در دست گرفت

تهران - ایرنا - «زهرا اینچه درگاهی» در مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک با کسب 24 رای به مدت چهار سال به عنوان رئیس این فدراسیون ورزشی انتخاب شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک امروز - دوشنبه - با حضور «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان، «محمدرضا داورزنی» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، «شاهرخ شهنازی» دبیر کمیته ملی المپیک و 44نفر از اعضای مجمع در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد و «زهرا اینچه درگاهی» با 24 رای به مدت چهار سال ریاست فدراسیون ژیمناستیک را بر عهده گرفت.
شروین اسبقیان سرپرست اسبق فدراسیون در انتخابات 12 و نوظهوری و کاظمی هر کدام 4 رای کسب کردند.
در ابتدای این مجمع پس از صحبت های محمد رضا داورزنی رئیس مجمع فدراسیون ژیمناستیک، سید محمد شروین اسبقیان، زهرا اینچه درگاهی، محمدرضا کاظمی و حبیب نوظهوری چهار نامزد کرسی پست ریاست فدراسیون،برنامه ها و دیدگاه های خود را ارائه کردند.
داورزنی معاون وزیر ورزش نیز در سخنانی قبل از رای گیری، گفت: امیدواریم در انتخابات فدراسیون بتوانیم فرد اصلحی را انتخاب کنیم تا ایجاد ثبات در این فدراسیون برای موفقیت در المپیک 2020 تاثیر داشته باشد.
وی گفت: نامزدها برنامه های خود را ارائه می دهند و هر نامزدی که اکثریت آرا را بدست آورد، برای وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک این آرا قابل احترام است و از آن حمایت می کند.
معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش درخصوص انتشار مطالبی از سوی رئیس یکی از هیات های استانی که از اعضای مجمع خواسته بود برای اطمینان از رای خود عکس بگیرند، اظهار داشت: برای وزارت ورزش، تصمیم اعضای مجمع مهم است و این وزارتخانه از هیچ نامزدی حمایت نمی کند و هر چهار نامزد انتخابات برای ما قابل احترام و یکسان هستند.
وی ادامه داد: بر همین اساس رای مخفی است و اگر اثبات شود نماینده استانی چنین بحثی را مطرح کرده با آن برخورد می شود زیرا اساس برگزاری مجمع احترام به حداکثر آرا است و باید دمکراسی و روح استقلال مجمع حفظ شود.
داورزنی تصریح کرد: هر تشخیصی که مجمع بدهد و هر نامزدی که نصف به علاوه یک از کل آرا را کسب کند رئیس فدراسیون ژیمناستیک است و مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.
پیش از انجام رای گیری «عباسعلی توانا» رئیس هیات ژیمناستیک استان فارس با اجازه رئیس مجمع به اعضای حاضر توصیه کرد به فرد انتخاب شده پس از تایید، احترام گذاشته و در پی انتقام گیری نباشند.
فدراسیون ژیمناستیک در یک سال گذشته با سرپرست اداره شده است. پیش از این «جعفر درویش زاده» برای یک دوره چهار ساله ریاست فدراسیون را به عهده داشت و 27 خرداد ماه 95 دوره مسئولیت وی پایان یافت. «محمد شروین اسبقیان» از آن زمان سرپرست این فدراسیون بود.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی** 9029** 1701
خبرنگار: محمد مهدی موذن* انتشار: حمید قدیمی

نظر خود را ثبت کنید