بیش از 52 هزار برنامه ویژه در دهه فجر در خراسان رضوی برگزار می شود

مشهد – ایرنا – رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: 52 هزار و 834 برنامه توسط ستاد دهه فجر در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نقاط مختلف استان برگزار می شود.
حجت الاسلام سید محمد سلطانی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیش از دو هزار ستاد دهه فجر در شهرستان ها، بخش ها و روستاهای استان از دو ماه قبل برای برگزاری مراسم مختلف ویژه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل و برنامه ها در قالب 28 کمیته تدوین شد.
وی بیان کرد: کمیته های علمی و محتوایی، حوزه و روحانیت، مساجد، افتتاحیه ها و پروژه ها، قرآن، ایثارگران، فضاسازی و تزئینات شهری، ارتباطات و رسانه ها، بسیج، نیروهای مسلح، هیات های مذهبی و تشکلهای دینی، دانشجویی، فرهنگیان و دانش آموزی، همیاری و تشکلهای مردمی، زنان و خانواده، ورزش و جوانان، مراسم، فرهنگی و هنری، روستایی و عشایری مسئول برگزاری برنامه های ستادهای دهه فجر استان هستند.
وی اظهار کرد: اهم برنامه های ستاد دهه فجر استان شامل 710 همایش، یکهزار و 628 نشست فرهنگی و اجتماعی، پنج هزار و 773 برنامه مذهبی، 32 هزار و 729 مراسم ویژه، یکهزار و 414 مسابقه ورزشی، یکهزار و 398 مسابقه فرهنگی قرآنی و اجتماعی، سه هزار و 164 دیدار و تجلیل می شود.
حجت الاسلام سلطانی برگزاری یکهزار و 308 جشن، 331 نمایشگاه، 59 ایستگاه صلواتی، یکهزار و 517 افتتاحیه، دو هزار 704 برنامه متفرقه (اعطای وام، نماز جمعه، سبد کالا، طرح اکرام، فعالیتهای علمی و تحقیقاتی) و 299 جلسه را از دیگر برنامه های مهم دهه فجر امسال برشمرد.
وی گفت: این برنامه ها در مراکز مذهبی، کانون های فرهنگی-اجتماعی-هنری؛ مقرهای نظامی، اداره های دولتی استان، حسینیه ها و تکایا، مصلی های شهرستان ها، شرکتها و کارخانه ها ، بیش از یکهزار و 700 مسجد و 800 مدرسه برگزار می شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: مراسم بزرگداشت یوم الله 12 بهمن ماه که مصادف با سالروز ورود امام راحل به وطن می باشد، در میدان شهدای مشهد با نصب ماکت هواپیمای امام راحل و گلباران آن توسط مدیران استانی؛ اجرای سرود پنج هزار نفری دانش آموزان، رژه موتوری نیروهای مسلح از 6 مسیر اصلی به سمت میدان شهدا و گلباران ماکت هواپیما و سخنرانی استاندار خراسان رضوی برگزار می شود.
حجت الاسلام سلطانی اظهار کرد: در روز 12 بهمن ماه همزمان با ساعت ورود امام راحل به وطن به یاد 38 سال قبل، نقاره های حرم مطهر امام رضا (ع) به صدا درمی آیند.
وی افزود: در 15 بهمن ماه همایش استانی 'مبلغان و تمدن نوین اسلامی' با حضور 300 نفر از مبلغان و سخنرانان و نخبگان فرهنگی استان با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی و رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می شود.
وی عطرافشانی گلزار شهدای انقلاب اسلامی در مشهد همراه با مراسم ویژه با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی در 14 بهمن ماه همزمان با عطرافشانی سایر گلزارهای شهدا در استان را از دیگر برنامه های دهه فجر ذکر کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از 12 بهمن ماه به مدت 10 روز در اماکن متبرکه حرم امام رضا (ع) با سخنرانی امام جمعه مشهد، تولیت آستان قدس رضوی، تولیت مسجد جمکران، حجج اسلام عبدوس و سلیمانی برگزار می شود.
حجت الاسلام سلطانی افزود: در ایام الله دهه فجر امسال یکهزار و 224 پروژه افتتاحی دستگاه های مختلف اجرایی در بخش های کشاورزی، راه سازی، شبکه های فاضلاب، صنعت و معدن، توسعه روستایی، مسکن مهر، 200 پروژه مقاوم سازی روستایی و شهری و ساخت مسکن در نقاط مختلف خراسان رضوی افتتاح می شود.
وی بیان کرد: در این ایام بیش از 20 هزار برنامه در سطح مدارس و 600 برنامه در قالب 8 عنوان در سطح ادارات خراسان رضوی اجرا می شود که جمعیت حداکثری دانش آموزان و فرهنیگان در آن شرکت می کنند.
وی برگزاری پنجاهمین جشنواره منطقه ای فیلم و عکس جوانان و بیست و ششمین دوره از مسابقات قرآنی روستایی و عشایری سراسر کشور در مشهد، اختتامیه جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت روز نیروی هوایی، میزبانی اردوی دانشجویان دانشگاه های کشور را از دیگر برنامه های مهم دهه فجر در خراسان رضوی برشمرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن همزمان با سراسر استان در مشهد از میدان 15 خرداد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می شود که در بین مسیر ایستگاه های توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغی نیز دایر خواهد شد.
مشهد در دروان انقلاب اسلامی یکی از پایگاههای اصلی رهبران انقلاب و مرکز تظاهرات مردم در این خصوص بوده است که در این راستا شهدای زیادی نیز تقدیم کرده است.
7489/ 6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسنی

نظر خود را ثبت کنید