سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان:

برگزاری بیش از سه هزار برنامه در دهه فجر امسال در استان کردستان

سنندج- ایرنا- سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: امسال در دهه فجر، بیش از سه هزار برنامه در سطح استان و در قالب های مختلف برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد قاسم سیاوشی شامگاه شنبه در دومین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ستاد دهه فجر استان کردستان در سنندج افزود: این برنامه ها در قالب برنامه های قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری، نمایشگاهی، رسانه ای، مراسم کلنگ زنی و افتتاح پروژه ها خواهد بود.
وی با بیان اینکه برای اجرای برنامه های دهه فجر تاکنون 20 کمیته استانی و 10 کمیته شهرستانی در بخش های تابعه و روستاهای بزرگ تشکیل شده است ادامه داد: شورای هماهنگی برای برگزاری با شکوه تر این برنامه ها، در طول ایام دهه فجر جلسات داخلی خود را دارد.
وی اضافه کرد: اقلام تبلیغی برنامه های دهه فجر با رویکردهای فرهنگی، تبلیغی و در قالب های بصیرت افزایی، امید آفرینی، دشمن شناسی، وحدت، خود باوری، اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل و الهام بخشی طراحی و تهیه و در اختیار نهادها قرار داده شده است.
وی ابراز امیدواری کرد این برنامه ها به بهترین شیوه و به شکلی شکوهمند برگزار شود.

** برگزاری هزار و 824 برنامه توسط نیرهای مسلح در دهه فجر
معاون فرهنگی، اجتماعی سپاه بیت المقدس کردستان نیز با بیان اینکه هزار و 824 برنامه توسط نیروهای مسلح در دهه فجر امسال برگزار می شود اظهار کرد: در دهه فجر امسال، سپاه به تنهایی 154 برنامه برگزار خواهد کرد.
سرهنگ مطلب نوری با اشاره به 50 عنوان برنامه شاخص در دستور کار سپاه در این ایام وجود دارد افزود: 326 برنامه نیز در بسیج اقشار در این مدت اجرا خواهد شد.
به گفته وی، رژه موتورسواران در روز 12 بهمن همزمان با ورود امام به فرودگاه مهرآباد از فرودگاه سنندج به طرف میدان آزادی این شهر، مراسم نورافشانی در شب 21 بهمن در شهرستان ها و مرکز استان، دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه در کردستان و جشنواره استانی مولودی خوانی و دف زنی از دیگر برنامه های سپاه در ایام دهه فجر است.

** سازمان تبلیغات اسلامی 30 مراسم در مدارس استان برگزار می کند
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه این سازمان دارای 2 کمیته قرآنی و تشکل های دینی است گفت: ما در دهه فجر 30 مراسم در شهرستان های استان و در هر شهرستان در سه مدرسه برگزار می کنیم.
حجت الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه 182 برنامه قرآنی در این ایام برگزار می کنیم افزود: برگزاری 56 محفل انس با قرآن در سراسر استان، برگزاری هفت نمایشگاه قرآنی و برگزاری 38 مسابقه مختلف قرآنی از جمله برنامه های این سازمان در دهه فجر است.
وی با بیان اینکه در مجموع 280 میلیون ریال برای برنامه های این سازمان در دهه فجر هزینه خواهد شد اضافه کرد: برگزاری جشن انقلاب در 9 مجمتع فرهنگی نور، برگزاری پنج کارگاه آموزشی مقابله با آسیب های اجتماعی، برگزاری جشن میلاد حضرت زینب و تهیه و توزیع 2 هزار نسخه کتابچه انقلاب از دیگر برنامه تبلیغات اسلامی در دهه فجر امسال است.

** نواختن زنگ انقلاب در 53 مدرسه شاهد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان هم در این جلسه بیان کرد: در دهه فجر امسال زنگ انقلاب در 53 مدرسه شاهد استان نواخته می شود.
محمد سلیمانی گفت: کمیته بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل رسالت خطیری که دارد در راستای تجلیل از ایثارگران و خانواده های شهدا، هر ساله مراسم باشکوهی برگزار می کند.
وی افزود: در راستای تجدید پیمان با امام و رهبر معظم انقلاب، مراسم مهمانی لاله های همزمان با سراسر کشور روز 14بهمن در گلزار شهدای شهرها و روستاهای کردستان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: امسال کتاب فجرآفرینان که خاطرات 34 شهید دوران انقلاب است تجدید چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

** افتتاح 27 میلیارد ریال پروژه در حوزه کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه 27 میلیارد ریال در ایام دهه فجر برای افتتاح پروژه ها هزینه خواهد شد گفت: افتتاح مسکن محرومان و بهداشت روستایی، افتتاح طرح های هادی و مهدهای کودک روستایی، کلنگ زنی برخی از مراکز معلولان حوزه بهزیستی از جمله این برنامه است.
قنبر موسی نژاد افزود: از این مقدار اعتبار، 144 میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه است و 163 میلیارد ریال نیز به صورت بلاعوض در اختیار مردم مناطق مختلف روستایی قرار خواهد گرفت.

** کمیته کارگری برنامه های متنوعی در دهه فجر دارد
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه کمیته کارگری در دهه فجر برنامه های متنوعی دارد اظهار کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، تجلیل از بانوان و فرزندان شهدا و پیاده روی خانوادگی در 15 بهمن با حضور کارگران در سنندج، از جمله برنامه های این اداره است.
احمد رشیدی افزود: جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر در 17 بهمن، تجلیل از پرستاران و بیماران تامین اجتماعی و افتتاح چند پروژه از دیگر برنامه های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است.

** در دهه فجر امسال، 2 محور اصلی از دولتی خارج شدن و جذاب بودن برنامه ها مدنظر است
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم بیان کرد: امسال 2 محور اصلی از دولتی خارج شدن و جذاب بودن برنامه ها برای دانش آموزان، مدنظر آموزش و پرورش استان است.
رشید قربانی با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی 22 بهمن و اجرای سرود هزار و 350 نفری دانش آموزان از مهمترین برنامه های این نهاد است ادامه داد: زنگ گلبانگ انقلاب نیز در روز 12 بهمن در شهرستان های استان و در یک مدرسه نواخته می شود.
وی افزود: سرکشی از بیش از 300 نفر از بیماران صعب العلاج و کمک بلاعوض به آنان، تجهیز 57 کتابخانه مدارس، برگزاری راهیان نور، اجرای مسابقات ورزشی، اجرای جُنگ های شادی و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در 300 مدرسه از دیگر برنامه ای آموزش و پرورش در دهه فجر است.

** فضای حاکم بر برنامه های صدا و سیما مرتبط با ایام دهه فجر است
معاون اداری، مالی صدا وسیمای مرکز کردستان هم گفت: فضای حاکم بر تمامی برنامه ها در این مدت، مرتبط با ایام دهه فجر است.
فرهاد میمنت آبادی اضافه کرد: حضور استاندار کردستان در برنامه گفتمان روز 9 بهمن، حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان دهه فجر از جمله برنامه های این سازمان است.
به گفته وی، حضور فرمانداران تمامی شهرهای استان در صدا و سیما برای تشریح عملکرد خود و ویژه برنامه افتتاح پروژه های مهم استان، از دیگر برنامه های صدا و سیمای کردستان در این ایام است.

** 26 فیلم در ایام دهه فجر در کردستان اکران می شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان اینکه در دهه فجر 26 فیلم در استان اکران می شود بیان کرد: از این تعداد، 16 فیلم اکران اول و دوم در کشور هستند.
حجت الاسلام رحیم جعفری ادامه داد: 10 فیلم مستند نیز در این ایام به نمایش گذاشته می شود که بیشتر در شهرستان ها خواهد بود.
وی: با اشاره به اینکه هم اکنون 506 کانون فرهنگی، هنری در کردستان وجود دارد افزود: در دهه فجر امسال، 34 کانون فرهنگی، هنری دیگر نیز در مساجد استان افتتاح می شود.
وی با بیان اینکه اولین نگارخانه خصوصی در دهه فجر افتتاح می شود اظهار کرد: جشن فجر 38 در 10 شهرستان استان برگزار می شود.

** افتتاح پروژه های شاخص استانی به ارزش بیش از 18 میلیارد تومان در جهاد کشاورزی
رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در این جلسه گفت: در دهه فجر شاهد افتتاح پروژه های شاخص بخش کشاورزی در سطح استان به ارزش 185 میلیارد ریال خواهیم بود.
مهدی فتحی اضافه کرد: برگزاری چهار جشن روستایی در روستاهای نگل، باقرآباد، تنگی سر و دولت آباد که جشن اصلی در روستای دولت آباد برگزار می شود از دیگر برنامه های این سازمان در دهه فجر است.
وی با بیان اینکه جشن انقلاب با محوریت زنان روستایی توسط مدیریت ترویج در روستای یالقوزآغاج قروه در 16 بهمن برگزار خواهد شد افزود: معرفی نمونه های بخش کشاورزی روستایی، برگزاری مسابقات قرآنی روستایی در 11 بهمن و برنامه نور افشانی با کمک دهیاران، از جمله برنامه های سازمان جهاد کشاورزی در دهه فجر است.

** 15 پروژه ورزشی در ایام دهه فجر در استان افتتاح می شود
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان هم در این جلسه گفت: در دهه فجر، شاهد افتتاح 15 پروژه در سطح استان به ارزش 125 میلیارد ریال خواهیم بود.
هیرش رضایی افزود: برگزاری کارگاه های مختلف ورزشی در استان و برگزاری جشنواره یک روزه جوانان برتر انقلابی در روز 17 بهمن، از جمله برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان در دهه فجر است.
از 12 تا 22 بهمن ماه به نام دهه فجر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و در این دهه در سراسر ایران اسلامی برنامه جشن انقلاب برگزار می شود.
7355/ 3020
** خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

نظر خود را ثبت کنید