معاون وزیر: 25 هزار کارشناس در حوزه بهداشت فعالیت دارند

  • تاریخ انتشار : 1396/5/7 ساعت : 10:33 - 6 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : پزشکی
گرگان - ایرنا - معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون 25 هزار کارشناس بهداشت در کشور مسئولیت تامین سلامت مردم را برعهده دارند.
به گزارش خبرنگار ایرنا علی اکبرسیاری روز شنبه در اولین همایش ملی تجارب برگزیده حوزه بهداشت در گرگان اظهار داشت: این درحالی است که به ازای هر 2500 نفر جمعیت و با جامعه هدف 59 میلیون نفری این تعداد کارشناس فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: بنا داریم تا 90 درصد برای جامعه هدف پرونده سلامت و مراقبت تشکیل دهیم و کارشناسان باید در حوزه فعالیت در این بخش عوامل خطر در حوزه سلامت و بهداشت افراد را کاهش دهند.
به گفته وی؛ فعالیت کارشناسان حوزه سلامت در این پرونده ها به کاهش آمار مرگ های زودرس کمک می کند.
دکتر سیاری همچنین اظهارداشت که امروز در کشور 30 هزار بهورز و 45 هزار نفر در حوزه بهداشت شهری فعالیت دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی گلستان نیز با بیان اینکه باید در محیط علمی، تفکر چراغ هدایت مسیر باشد، گفت: طرح تحول نظام سلامت در واقع نوآوری و تفکر خلاقانه ایجاد کرد.
عبدالرضا فاضل افزود: شرایط ایجاد خلاقیت و نوآوری در سازمان ها نیازمند فضای خلاق، وقت دادن، هزینه کردن برای خلاقیت و برقراری سیستم پیشنهادات است.
وی پیشنهاد داد تا یک روز در هفته سلامت به عنوان نوآوری در سلامت نامگذاری شود و همایش ملی تجارب برگزیده در این حوزه سالانه برگزار شود و گفت که گلستان آمادگی ایجاد دبیرخانه کشوری و میزبانی سالانه را دارد.
خدمات به مردم بوده است.
به گزارش ایرنا همایش ملی تجارب برگزیده حوزه بهداشت از امروز شنبه در گرگان آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد داشت.
در این همایش از 362 مقاله رسیده به دبیرخانه 262 مورد داوری شد که 21 مقاله به صورت سخنرانی و 91 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
گفته شده که در آئین پایانی همایش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور خواهد داشت.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا

نظر خود را ثبت کنید