منافع جمعی , انتخابات , دولت12 " />

حل مشکلات کشور مستلزم تلاش برای تامین منافع ملی است

  • تاریخ انتشار : 1396/5/17 ساعت : 08:25 - 6 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: تلاش برای تامین منافع ملی می تواند مشکلات کشور را برطرف و منافع شخصی را تامین کند.
به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به برگزاری مراسم تحلیف و تنفیذ دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: حضور 150 خبرنگار و 140 مسئول تراز اول ملی از 140 کشور جهان نشان از اهمیت این رویداد جمهوری اسلامی برای جهانیان دارد.
وی یادآورشد: رهبرمعظم انقلاب در مراسم تنفیذ دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی سه نکته را مورد تاکید قرار داد که پرداختن به مشکلات مردم، مسائل داخلی، اشتغال و اقتصاد در راس آنها قرار داشت.
درویش امیری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که دولت دوازدهم باید بر روی این مسائل متمرکز شود و انسجام ملی و همدلی آحاد جامعه مورد توجه تمام اقشار و گروه ها قرار گیرد.
استاندار زنجان این مشکلات اقتصادی را با وجود ظرفیت های بالا و قابل توجه در کشور، ناشایست برای ملت ایران خواند و گفت: از همین رو رهبر فرزانه انقلاب بر رفع مشکلات اقتصادی تاکید کردند و از همه دستگاه های حاکمیتی خواستند تا برای رفع این مسائل دست به کار شوند.
وی مساله دوم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را تعامل گسترده با دنیا اعلام و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیتی که در سراسر جهان وجود دارد با تعامل بهره برد و آنها را برای ترقی کشور به کار گرفت.
درویش امیری ادامه داد: مشابه ظرفیت های موجود در ایران در سایر کشورها هم وجود دارد و می توان با ارتباط وسیع به آنها این توانمندی ها را به برای توسعه و رشد کشور به کار گرفت.
استاندار زنجان گفت: اینکه رهبر معظم انلاب باری تعامل گشترده با دنیا تاکید کرده اند به این معنی است که در کنار کمک گرفتن از سایر کشورها، باید به کمک آنها هم شتافت.
وی حضور نمایشگان بیش از 140 کشور جهان در مراسم تنفیذ و تحلیف را به معنای پذیرش قدرت ایران خواند که ثمره حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای و ثبت مشارکت 73 درصدی است.
درویش امیری تاکید کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر لزوم مشارکت گسترده مردم در انتخابات تاکید کرده اند برای دستیابی و پافشاری بر همین قدرت منطقه ای و جهانی بود.
استاندار زنجان گفت: سومین موضوع مورد تاکید رهبری در مراسم تنفیذ ایستادگی و مقاومت همراه با صلابت و قدرت در برابر سلطه طلبان و متجاوزان با بهره گیری از قدرت حضور مردم و توان دفاعی بود.
وی با بیان اینکه همه گروه ها، اقشار و آحاد مردم و سیاسیون باید متوجه باشند که دوران انتخابات به اتمام رسیده است، تصریح کرد: از این پس تمام رقابت های انتخاباتی باید به رفاقت تبدیل شود و هیچ معنایی ندارد که مردم چهار سال درگیر تبعات یک انتخاب باشند.
درویش امیری بر لزوم تلاش دسته جمعی برای تامین منافع جمعی کشور تاکید و اضافه کرد: با مشارکت همه آحاد جامعه است که مشکل بیکاری مرتفع، فرصت حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم و زمینه حل مشکلات اقتصادی ایجاد می شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

نظر خود را ثبت کنید