سی ان ان: ترامپ با صدور بیانیه ای از فرمان ضدمهاجرتی خود دفاع کرد

تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی ' سی ان ان ' گزارش داد: دونالد ترامپ با صدور بیانیه ای از فرمان ضد مهاجرتی خود دفاع کرده و مدعی شد که این فرمان برای امن نگهداشتن آمریکا می باشد.
خبرنگار کاخ سفید شبکه خبری سی ان ان گزارش داد که این بیانیه توسط کاخ سفید منتشر شده و در بخشی از آن آمده است: ما به نشان دادن شفقت خود به آنهایی که از ظلم و ستم می گریزند، ادامه می دهیم و درعین حال از شهروندان و رای دهندگان خود نیز حفاظت می کنیم.
ترامپ در بیانیه خود نوشت: روشن کنم، این (فرمان) آنطوری که رسانه ها ( آمریکایی ) به دروغ گزارش می کنند، در باره ممنوعیت مسلمانان نیست ، این ربطی به مذهب ندارد، این (فرمان) درباره ترور و امن نگاه داشتن کشورمان است.
بیانیه ترامپ می افزاید: نخستین اولویت، همواره حفاظت و خدمت به کشور خواهد بود، اما به عنوان رئیس جمهوری راه هایی برای یاری رساندن به تمامی آنهایی که رنج می کشند، خواهم یافت.
سی ان ان گزارش داد: ترامپ گفته است که فرمان اجرایی وی مشابه سیاست های باراک اوباما بوده است که در سال 2011میلادی به مدت شش ماه ویزای مهاجرتی اتباع عراقی را ممنوع کرده بود.
رئیس جمهوری آمریکا جمعه گذشته برابربا هشت بهمن ماه، فرمان اجرایی را به امضا رساند که به موجب آن ورود اتباع هفت کشور عمده مسلمان جهان به خاک آمریکا را به مدت 90 روز تعلیق و مهاجرت به این کشور را به مدت چهارماه منع می شود.
بسیاری از چهره های سیاسی آمریکا و منتقدان به فرمان ضد مهاجرتی رئیس جمهوری جدید آمریکا، آن راهدیه ای به گروه های تروریستی همچون داعش و دامن زدن بر احساسات نژادپرستانه عنوان کردند.
شهروندان آمریکایی با برگزاری تظاهراتی در فرودگاهها به این دستور اعتراض کرده و تعدادی از سناتورهای جمهوریخواه و دمکرات و حتی مقامات کشورهای اروپایی این دستور ترامپ را تقبیح و آن را ناقض کنوانسیون ژنو دانسته اند.
اروپام **1302**1590
مترجم: بهروز وفاداری-- انتشار دهنده: محمد حسن دوستارگان

نظر خود را ثبت کنید