فوتبال , آموزش , منطقه ازاد کیش " />

آموزش مربیان فوتبال باید ازحالت سنتی خارج شود

  • تاریخ انتشار : 1396/5/27 ساعت : 12:28 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ورزشی
کیش- ایرنا - رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال ،آموزش بر اساس علم روز را نیاز مربیان دانست و تاکیدکرد: باتوجه به تغییرات زیادی که در این ورزش شاهدیم آموزش مربیان باید از حالت سنتی خارج و به روز شود.
فریدون معینی که برای حضور در کلاس دانش افزایی، مدیریت و برنامه ریزی دوره های مربیگری به جزیره کیش سفر کرده روز جمعه در پاسخ به سئوال ایرنا که تا چه اندازه از علم روز در آموزش مربیان استفاده می کنید ؟ افزود: از آنجا که تغییر نگرش از آموزش آغاز می شود باید تفکر و دید مربیان نیز تغییر کند.
وی اظهار کرد: با توجه به تغییرات و پیشرفت های حاصل دراین ورزش نیاز است که تربیت مربیان از حالت سنتی خارج شده و آموزش ها بر اساس دانش و علم روز باشد ،امروز فوتبال گسترده شده و کوچکترین مواردی در سرنوشت تیم اثر گذار است ما نیز برای پیشرفت باید در این مسیر حرکت کنیم .
معینی با تاکید بر اینکه مربیان هم باید مطالعات و دانش خود را افزایش دهند گفت : با توجه به استعدادهای موجود در بازیکنان و مربیان، فضا برای رسیدن آنها به مراحل بالاتر وجود دارد .
وی تصریح کرد : نباید خود را از یادگیری بی نیاز و جدا بدانیم حتی بزرگترین مربیان هم به یادگیری نیاز دارند.
رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در مورد آموزش تیم های پایه دراستان ها گفت : تحولی از 10 سال گذشته در بخش ورزش پایه در ایران آغاز وگامهای موثری برداشته شده است که امیدواریم در آینده نیز مسیر رو به رشدی را طی کند ، دنیا می داند که فردای فوتبال درتقویت ورزشکاران پایه است .
وی فوتبال را یکی از ورزش های مورد علاقه خانواده ها عنوان کرد و افزود : این رشته باید از پایه مورد توجه قرار گیرد.

** اجرایی شدن درست نظام جامع مربی گری به پیشرفت فوتبال کمک می کند
رئیس دپارتمان آموزش فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه تدوین نظام جامع مربی گری برای نظم دهی به امور صورت گرفته است ، گفت: اجرایی شدن درست آن به ویژه در هیات های استانی و شهرستان ها می تواند به ارتقا فوتبال کمک کند.
غلامرضا جباری که برای حضور در کلاس دانش افزایی، مدیریت و برنامه ریزی دوره های مربیگری فوتبال به کیش سفرکرده روز جمعه در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در خصوص تاثیر تدوین نظام جامع مربی گری برای ارتقاء فوتبال کشور گفت: این نظام شامل 9 مولفه است که با اجرای آن می توانیم به پیشرفت کمی و کیفی مربی گری کمک کنیم .
وی نخستین مولفه را آموزش بر مبنای نیاز سنجی عنوان کرد و افزود: باید ببینیم انرژی و زمانی که صرف می کنیم برای رفع چه نیازی است تا هزینه و زمان را بی جهت تلف نکنیم .
این کارشناس فوتبال تصریح کرد : قوانین و مقررات ما نیز باید در راستای حفظ و ارتقا مربیان متعهد و متخصص و همچنین حذف افراد غیر متخصص باشد .
جباری شناسایی ، جمع آوری ، تدوین ، انتشار و به روز کردن منابع را از مولفه های دیگر این نظام برشمرد و افزود : اگر این مهم به درستی انجام نگیرد مربی گری و آموزش کیفیت لازم را نخواهد داشت و کار به سرانجام نمی رسد .
وی نظارت مستمر بر مدرسان ، مربیان ، مدیریت بعد از آموزش را از مولفه های مهم دیگر این نظام جامع عنوان کرد و افزود : هدف از اجرای این نظام ،نظم دهی و ساماندهی به امور است، این نظام از اجرای کارهای غیر ضروری جلوگیری می کند.
رئیس دپارتمان آموزش فدراسیون فوتبال تصریح کرد : در صورتی که هیات های استانی و شهرستانی بتوانند این نظام را به خوبی درک و اجرایی کنند مربی گری فوتبال ،همگانی ، قهرمانی و حرفه ای به تفکیک در جایگاه خود شکل می گیرند و پیشرفت می کنند.
جباری در مورد تقویت تیم های ملی و توجه به ورزش پایه نیز گفت : اقداماتی در این سطح برای تربیت مربیان در ورزش شهرستان ، روستاها و بخش ها آغاز شده است که می تواند پایه فوتبال را قوی تر کند .
وی با بیان اینکه فدراسیون مربی گری را سه بعدی و در سطح همگانی ، قهرمانی و حرفه ای می بیند افزود: برای همگانی کردن برنامه مدونی تهیه و از طریق استان ها عملیاتی شده است ، در بحث قهرمانی و در سطح لیگ برتر امید ، نوجوانان و جوانان برنامه های خوبی پیش بینی کرده ایم که مربیان هم بر این اساس باید روز به روز توانمند تر شوند.
این کارشناس فوتبال تصریح کرد : در جهت کمک به تیم ملی در تمامی سطوح نیز برنامه داریم ،از طریق سازماندهی مدرسان و مربیان و اجرای خوب برنامه های لیگ برتر به تقویت تیم های ملی کمک می کنیم ، تیم ملی زمانی قوی خواهد شد که لیگ برتر ما قوی باشد و زمانی لیگ برتر قوی است که مربیان کارآمد و قوی در راس فعالیت ها باشند .
کلاس یک روزه دانش افزایی، مدیریت و برنامه ریزی دوره های مربیگری فوتبال روز پنجشنبه با حضور مدرسانی از فدراسیون فوتبال ، رئیس و دبیر هیات فوتبال کیش ، جمعی ازمربیان ، کمک مربیان و استعداد یابان در سالن ابن سینای مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.
1630*1352
خبرنگار : مریم زبان دان - انتشار دهنده : نوشین مطلبی خواه

نظر خود را ثبت کنید