اجرای یک هزار برنامه فرهنگی به مناسبت دهه فجر در آستارا

آستارا - ایرنا - سرپرست اداره تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد دهه فجر آستارا از تهیه یک هزار برنامه فرهنگی برای اجرا در دهه مبارک فجر در این شهرستان خبر داد.
حجت‌الاسلام ابراهیم حاتمی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: برنامه های فرهنگی آستارا در دهه فجر امسال در مقایسه با سال قبل، 50 درصد افزایش یافته و با مشارکت هیات امنای 50 مسجد و کمیته های 19 گانه ستاد دهه فجر برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در هر کدام از مساجد آستارا 10 برنامه فرهنگی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: روحانیان و مبلغان دینی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و خدمات دولت را برای مردم بازگو خواهند کرد.
وی از آغاز گفتمان های دینی در مدارس شهرستان آستارا به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و بیان کرد: به همین مناسبت 20 جلسه گفتمان دینی در پنج مدرسه با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب برگزار می شود.
حاتمی دهه مبارک فجر را فرصتی برای توجه به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: باید با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدا، آرمان های انقلاب و فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه نهادینه کنیم.
87 مسجد، سه موسسه قرآنی و پنج خانه قرآن در شهرستان آستارا وجود دارد.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از برگزاری دوره آموزش پیشگیری از سرطان برای 2 هزار و 500 نفر از شهروندان با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری در این شهرستان خبر داد.
حسین احمدی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: کارگاه های آموزشی پیشگیری از سرطان در یک روز توسط کارشناسان بهداشت و درمان در شش مرکز بهداشتی شهرستان آستارا برگزار شد.
وی افزود: با توجه به اینکه یک سوم سرطان‌ها قابل پیشگیری است، برگزاری این دوره های آموزشی می تواند در خود مراقبتی و پیشگیری از بیماری سرطان مفید باشند.
وی اظهار کرد: مهمترین عامل سرطان، دخانیات است و در دود سیگار بیش از ‌4٠ عنصر سرطان زا وجود دارد.
احمدی بیان کرد: افزایش آگاهی مردم از عوامل سرطان‌زا اهمیت دارد و در این راستا باید از ظرفیت رسانه ها به نحو شایسته استفاده شود.
او از بهره مندی یک هزار و 200 کشاورز این شهرستان از خدمات بهداشتی رایگان خبر داد و بیان کرد: با حضور دو تیم پزشکی در مراکز خدمات کشاورزی دهستان ویرمونی و شهر لوندویل، خدمات بهداشتی رایگان نظیر سنجش قند و فشار خون و شاوره های پزشکی به کشاورزان ارائه شد.
شبکه بهداشت و درمان آستارا با شش مرکز بهداشتی، یک بیمارستان 104 تختخوابی، یک مرکز شبانه روزی در لوندویل، 23 خانه بهداشت و با حدود 500 نیروی انسانی به مردم این شهرستان خدمات ارائه می کند.
آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و بعد از بیماری های قلبی عروقی و سوانح، سرطان سومین عامل مرگ و میر در این شهرستان است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007

نظر خود را ثبت کنید