در سینما و تئاتر چه خبر است؟

تمدید نمایش «اگه بمیری»، اعلام آمادگی برای اکران آثار جشنواره‌ی عمار در سریلانکا، اجرای تئاتر «قوی‌تر» در تئاتر مستقل و ... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

نمایش «اگه بمیری» به نویسندگی فلوریان زلر، ترجمه ساناز فلاح فرد و کارگردانی سمانه زندی نژاد پنجشنبه هفته جاری (دوم شهریور ماه) به کار خود در تماشاخانه ایرانشهر پایان می دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نمایش، جدیدترین تجربه کارگردانی سمانه زندی نژاد که پیش از این قرار بود یک شهریور ماه به پایان برسد به دلیل استقبال تماشاگران یک روز تمدید شد و با اجرایی ویژه در روز پنجشنبه دوم شهریور ماه در تماشاخانه ایرانشهر به اتمام خواهد رسید.

بیش از پنج هزار نفر از این نمایش دیدن کردند. در این نمایش رضا بهبودی، الهام کردا، ستاره پسیانی و کاظم سیاحی به ایفای نقش می پردازند.

این نمایش هر روز ساعت ۲۱ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

اعلام آمادگی برای اکران آثار جشنواره عمار در سریلانکا

هیأت چهار نفره سریلانکایی متشکل از مدیران حوزه علمیه شیعیان این کشور و مسئولان خیریه الزهرا(س) با حضور در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب (راه)، ضمن بازدید از بخش های مختلف این دفتر از نزدیک در جریان فعالیت های مختلف آن از جمله جشنواره مردمی فیلم و بازی عمار، فعالیت های واحد تاریخ شفاهی فرهنگی انقلاب و باشگاه ترانه و موسیقی قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، این هیئت سریلانکایی که به دعوت کمیته امداد امام خمینی(ره) به ایران آمده اند را اسحاق، رئیس هیئت امنای حوزه علمیه و نخستین شیعه این کشور، عبدالستار مدیر حوزه علمیه، مهندس جلیل و همسرشان از مدیران انجمن خیریه الزهرا تشکیل می‌دادند.

در ابتدای این دیدار سجاد اسلامیان، مسئول روابط عمومی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی راه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این دفتر در حوزه های سینما، موسیقی، گرافیک و تاریخ شفاهی انقلاب، اظهار کرد: بخش های مختلف دفتر مطالعات جبهه فرهنگی تلاش می کنند تا آرمان ها و ارزش های والای انقلاب اسلامی ایران در قالب هنر به جهانیان عرضه شود.

وی در ادامه بیان کرد: دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار می تواند فیلم هایی با موضوعات مد نظر را آماده و به صورت زیر نویس انگلیسی جهت اکران در اختیار دوستان سریلانکایی قرار دهد تا به نوعی این افراد نیز از اکران کنندگان عمار در حوزه علمیه سریلانکا باشند.

بنابراین گزارش، در ادامه، کلیپ‌هایی از تولیدات مختلف دفتر پخش شد که مورد استقبال حاضران نیز قرار گرفت.

این گروه سریلانکایی فرصت پیش آمده و حضور در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز رویکردی جدید نسبت به فرهنگ و انتقال آن به کشور خود دانست و از آمادگی خود برای اکران فیلم های جشنواره مردمی فیلم عمار در این کشور خبردادند.

این گروه اعلام آمادگی کرد؛ که جوانان شیعه و اهل سنت سریلانکا نیز می توانند فیلم‌هایی از وضعیت شیعیان و یا شخصیت‌های مهم کشورشان و فعالیت‌های حوزه علمیه را جهت شرکت در جشنواره مردمی عمار تولید و به این جشنواره ارسال کنند.

حضور فیلمسازان سریلانکایی در ایران و آشنایی با جشنواره عمار، همچنین ایجاد بستری مناسب جهت حضور فیلمسازان عماری در سریلانکا جهت آشنایی با ظرفیت‌های سینمایی، تاریخی و اعتقادی این کشور از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

گفتنی است، جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سری‌لانکا جزیره‌ای است واقع در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند که دارای جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر است که ۸۰ درصد مردم بودایی و هشت درصد مسلمان هستند.

"قوی‌تر" به تئاتر مستقل تهران می‌آید

فرهاد خوشه‌ کارگردان «قوی‌تر» نوشته آگوست استریندبرگ از اجرای این نمایش از ۱ شهریور ماه در تئاتر مستقل تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، خوشه‌ که پیش از این نمایشنامه «وعده‌گاه نهنگ‌ها» نوشته حمیدرضا نعیمی را در تالار مولوی روی صحنه برده است؛ حال قرار است نمایش «قوی‌تر» نوشته یوهان آگوست استریندبرگ (ترجمه احمد پوری) را به مدت سی شب در کافه تئاتر مستقل تهران اجرا کند.

«قوی‌تر» بازگو کردن روایت عاطفی دو زن در یک کافه است  که در آن گلاره مقدم و سیما قجر بیگی به ایفای نقش می‌پردازند، ضمن اینکه این نمایش با حضورسی چهره درخشان بازیگری در سی  شب اجرا روی صحنه خواهد رفت.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: نویسنده: یوهان آگوست استریندبرگ،مترجم: احمد پوری،طراح پوستر و  بروشور: الهام میرزاخانی،مشاور رسانه ای : مریم رودبارانی،تبلیغات مجازی : فاطیما چهاردولی(بازار تئاتر).

این اثر در سال  ۹۲ در مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران اجرا شد و مورد استقبال قرار گرفت.

علاقمندان ایرانی به جشنواره بین‌المللی تئاتر هایفست می‌روند

کمپانی تیاتر باران با همکاری جشنواره بین‌المللی تئاترهایفست ارمنستان از علاقمندان سفر به جشنواره تئاتر هایفست  ثبت‌نام می‌کند.

به گزارش ایسنا، این تور تئاتری برای تماشای نمایش‌های جشنواره و شرکت در ورکشاپ‌های تخصصی تئاتری در حاشیه جشنواره برگزار می‌شود و با حضور علاقمندان ایرانی در کشور ارمنستان و شرکت در سمینارها و ورک شاپ‌ها به منظور آشنایی با آثار نمایشی حاضر در جشنواره و امکان مبادله تجربیات و ایده‌های نو در عرصه تئاتر، برگزار می‌شود.

تئاتر باران با همکاری جشنواره بین المللی تئاتر هایفست(Highfest) ارمنستان از علاقمندان سفر به این جشنواره که مربوط به تئاتر کشورهای استقلال ‌یافته شوروی سابق است ،ثبت نام به عمل می‌آورد.

جشنواره بین‌المللی تئاتر «هایفست» هر ساله در ایروان، پایتخت ارمنستان برگزار می‌شود. اجراهای جشنواره در ژانرها و گونه‌های مختلفی ازجمله: درام، کمدی، پانتومیم، سیرک، تئاتر خیابانی، و غیره اجرا می‌شوند و علاوه بر برنامه‌های اصلی جشنواره، سمینارها و کلاس‌هایی نیز، هم برای شرکت‌کنندگان و هم برای تماشاگران به منظور آشنایی با آثار هنری جهان و امکان مبادلهٔ تجربیات و ایده‌های نو در عرصه تئاتر، برگزار می‌شود.

به اطلاع می‌رساند این تور از تاریخ ۱۱تا ۱۹ مهرماه به صورت هوایی با بهای  ۰۰۰/۰۰۰ / ۲۵ ریال ارائه می‌گردد، که شامل بلیت رفت وبرگشت، اسکان، ترنسفر، غذا،بلیتهای نمایش‌های جشنواره، ورکشاپهای تخصصی، مراسم افتتاحیه جشنواره و گشت است.

علاقمندان جهت ثبت نام به خیابان انقلاب ابتدای فلسطین جنوبی پلاک۲۹۲مراجعه و یا با شماره ۶۶۱۷۶۸۲۵ تماس بگیرند.

استقبال از نمایش خونین‌زار در دوهفته آغازین و ورود به دو هفته پایانی

اجرای نمایش «خونین‌زار» به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی با استقبال تماشاگران مواجه شد.

به گزارش ایسنا، محمود دولت آبادی، رعنا فرنود، فواد نظیری، پرویز پورحسینی، ستاراورکی، عبدالرضا منجزی، محمدبحرانی، حسین فرحبخش و دیگر هنرمندان سینما، تئاتر، موسیقی و... در دوهفته‌ی اول اجرا به تماشای این نمایش نشستند.

عبدالرضا منجزی نویسنده و کارگردان پس از دیدن این نمایش ضمن تقدیر از عوامل اجرای گفت: چیزی که نمایش خونین زار را از نمونه‌های قبلی جدا و قابل تأمل می‌کند تکیه سهراب حسینی  بر کهنه الگویی ادبی نمایشی ست که زبان را به هسته اصلی کار تبدیل کرده است و با حذف حرکت و بی اعتنایی به فرم محوری یکراست و مهاجم به متن پرداخته است.

ستار اورکی آهنگساز نیز پس دیدن نمایش خونین‌زار طی صحبت با روابط عمومی اثر گفت: انتظار نداشتم در اولین تجربه حرفه‌ایی سهراب حسینی با اثری چنین تاثیر گذار و شیوا مواجه شوم؛ کارگردانی این اثر بسیار. حساب شده بود.همچنین بازی آذین رئوف بسیار تاثیر گذار و قابل تحسین بود.

این نمایش که تولید مکتب تهران است با بازی آذین رئوف از روز یکشنبه ۱۵ مرداد به روی صحنه رفت.

تهیه کننده این نمایش سهیل حسینی است و از دیگر عوامل این نمایش می توان به بهاره رهنما(طرح داستان و انتخاب بازیگر )
مازیار تهرانی و سهیل حسینی(طراحان پوستر)،صادق حسین(موسیقی)،آریا افشار (دستیار کارگردان و برنامه ریز)، محمدحسین اثنی عشری (روابط عمومی و تبلیغات )،مهری تواسونی(طراح لباس و مشاور رنگ) اشاره کرد.

نمایش خونین زار تا ۱۵ شهریور ساعت ۲۰ در مکتب تهران به روی صحنه می رود. مکتب تهران در خیابان کریمخان زند٬ خیابان شهید عضدی(آبان جنوبی)، کوچه کیوان، پلاک هشت واقع است.

برنامه تعطیلی خانه نمایش اعلام شد

نمایش "شهرک غرب" سه شنبه ۳۱ مردادماه و نمایش "برف سرخ" دوشنبه ۳۰ مرداد ماه به مناسبت شهادت امام محمد تقی علیه السلام تعطیل است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه‌ی نمایش، نمایش "شهرک غرب" نوشته‌ی سارا الهیان و کارگردانی سیدحسن حسینی که هر روز به غیر از روزهای شنبه ساعت ۱۸:۳۰ در خانه‌ی نمایش با بازی امین اکبری نسب، میلاد نظری، میلاد بانگی، علیرضا یزدانی، عماد آلبوشوکه و مهسان عطایی پذیرای تماشاگران است، سه شنبه ۳۱ مرداد ماه اجرا ندارد. 
همچنین نمایش "برف سرخ" به نویسندگی و طراحی لباس ابوالفضل حاجی علی خانی و کارگردانی و طراحی صحنه ی شقایق فتحی که هر روز بغیر از روزهای شنبه ساعت ۲۰ با بازی همین نویسنده و کارگردان پذیرای تماشاگران می شود به احترام شهادت امام محمد تقی علیه السلام اجرا ندارد.
 

«رگ خواب» و پوستر جدیدش

جدیدترین پوستر فیلم «رگ خواب» ساخته حمید نعمت الله با طرحی از محمد روح الامین رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، این فیلم در یازدهمین جشن انجمن منتقدین و نویسندگان سینمای ایران، تمامی جوایز اصلی از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین موسیقی را بدست آورد.

"رگ خواب" کمتر از٢٠٠ میلیون تومان تا رسیدن به عنوان "پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی سال ٩٦" فاصله دارد. در این فیلم لیلا حاتمی، کورش تهامی ، الهام کردا و ... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

انتهای پیام 


نظر خود را ثبت کنید