کودکان باستان‌شناس در کاخ نیاوران

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اعلام کرد: کارگاه آموزش خلاق باستان شناسی برای کودکان در گروه های سنی 6 تا 12 سال در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، سومین کارگاه آموزش خلاق باستان شناسی برای کودکان در 12 جلسه و برای گروه‌های سنی 6 تا 12 سال در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 16:00 تا 18:30 تا تاریخ 26 شهریور در مجموعه فرهنگی نیاوران برپا می‌شود. این کارگاه در سال‌های گذشته و به خصوص در هفته میراث‌فرهنگی و تعطیلات تابستان به صورت سالانه برگزار می‌شود.

سید رحمت اله رئوف حنان درباره‌ی برگزاری این کارگاه آموزشی اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از وظایف و اهداف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امکان‌سنجی توانایی میراث فرهنگی در تحقق توسعه پایدار با تمرکز بر آموزش کودکان است، این کارگاه آموزشی با هدف آموزش غیرمستقیم باستان‌شناسی به منظور ایجاد دغدغه‌ حفظ و نگهبانی میراث فرهنگی در کودکان و به رسمیت شناختن نقش آموزش عمومی در تحول دانش عمومی نسبت به حفاظت از میراث فرهنگی برپا شده است.

وی در ادامه با بیان این که باستان شناسی به صورت مستقیم تجربه‌های حسی و تخیل کودک را درگیر کرده و باعث پرورش مهارت‌های عملی و رفتاری آن‌ها می‌شود، گفت: مفاد کارگاه‌های آموزشی این دوره شامل آشنایی کودکان با دوران پارینه سنگی و نوسنگی در ایران، شناخت انسان و هویت اجتماعی، شبیه‌سازی باستان‌شناسی زیر آب، آشنایی با تجارت و کشاورزی باستانی، شناخت نقاشان ابتدایی، لایه‌نگاری تپه‌های باستانی، سیر اندیشه و خط در ایران، شناخت ایران باستان، چگونگی ساخت موزه با استفاده از روش‌های قصه گویی خلاق، نمایش، فیلم، عکس، انیمیشن، ساخت کولاژ، کاردستی، نقاشی و کار با ابزار است.

به گفته‌ی او این کارگاه آموزشی به یاد دکتر عزت اله نگهبان و دکتر باقر آیت‌اله‌زاده شیرازی که نقش بسیار مهمی در حفاظت میراث فرهنگی، تحولات مدرن نهادهای اداری میراث فرهنگی و باستان شناسی و جلوگیری از قاچاق اشیاء باستانی داشتند، برگزار می‌شود و در پایان این دوره نیز نمایشگاهی از آثار کودکان در محل موزه برپا می‌شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید