معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور:

باید براساس منظومه فکری امام(ره) رفتار کرد/بازخوانی اندیشه‌های امام(ره) تولید اندیشه می‌کند

  • تاریخ انتشار : 1396/5/30 ساعت : 18:45 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : همدان
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور گفت: در هر شرایطی باید زندگی‌نامه و اندیشه‌های امام خمینی(ره) را مرور و براساس منظومه فکری‌شان رفتار کرد.

به گزارش ایسنا، سعید پورعلی دوشنبه 30 مرداد در آئین اختتامیه دهمین اردوی دانشجویی منطقه‌ای «طریق جاوید» که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی همدان برگزار شد، اظهار کرد: 25 سال است که امام خمینی(ره) رخت بربسته و میراثی از خود برجای گذاشته که هدف ارزشمندی دارد.

وی با بیان اینکه بازخوانی میراث و فرمایش‌های امام خمینی(ره) برای ما تولید اندیشه می‌کند، افزود: امروز به اندیشه‌های امام خمینی(ره) نیاز داریم و اینکه اگر ایشان امروز حضور داشت، چگونه رفتار می‌کردند.

پورعلی در ادامه گفت: حال احساسی جامعه ما خوب نیست و بین احساس و واقعیت تفاوت‌هایی وجود دارد بدین معنا که شاید در یک جامعه امنیت کامل وجود داشته باشد اما اگر از افراد آن جامعه سوال شود امنیت دارید یا نه احساس بودن امنیت در جامعه را بیان نکنند و وجود آن برجسته نباشد.

وی به استناد نظرسنجی صورت گرفته از مردم گفت: مردم معتقد هستند وضعیت کشور رو به بهبود نیست و شاید عده قلیلی از مردم این اعتقاد را دارند که وضعیت مملکت رو به بهبود است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور دورویی، تظاهر، تقلب، تملق، رابطه بازی و دروغ را در جامعه در حال افزایش اعلام کرد و ادامه داد: جامعه‌ای که احساسش نسبت به خوبی‌ها کم باشد، قوامش هم در معرض تهدید است.

وی دو مؤلفه که کشور را به سمت انسجام، قوام و پیشرفت سوق می‌دهد را بیان کرد و گفت: قانون در مورد رفتارهای بیرونی و اخلاق در مورد احساس درونی افراد تصمیم می‌گیرد که اگر در جامعه حس عمل به قانون ضعیف شود، اعتماد به نهاد مجری قانون کاهش می‌یابد و این‌گونه جامعه‌ای در حالت تزلزل قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور با تأکید بر اینکه حس جامعه ما نسبت به برخی از امور در خطر است، اظهار کرد: در پاسخ به این سوال که چه ضرورتی دارد به اندیشه‌های امام خمینی(ره) بپردازیم باید گفت با این کار عناصر انسجام‌بخش را مواظبت خواهیم کرد که اگر این عناصر درست عمل نکنند بخش صیانت از جامعه ایرانی- اسلامی دچار پیامدهای وخیمی خواهد شد.

وی با اشاره به آیه 4 سوره قلم عنوان کرد: در این آیه ویژگی‌هایی برای پیامبر اکرم(ص) برشمرده شده که در مورد امام خمینی(ره) نیز باید بگوییم اگر امروز بود چگونه رفتاری داشتند.

پورعلی کلمه خُلق را به معنای بیان ویژگی‌های ظاهری افراد که قابل مشاهده است، معرفی کرد و گفت: برای چنین رفتارهایی که قابل مشاهده هستند، می‌توانیم صفت خوب یا بد یا درستی و نادرستی را به کار ببریم اما در مورد خُلق که از رفتارهای قابل مشاهده نیست و قابل دیدن و حس نیست، نمی‌توان قضاوتی داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که الگو هستند و زندگی اخلاقی درستی داشته‌اند باید مرور شوند به طوریکه می‌توان گفت امام خمینی(ره) نیز از جمله این‌گونه افراد است که در هر شرایطی باید زندگی‌نامه و اندیشه‌های ایشان را مرور کرد و براساس منظومه فکری‌شان رفتار کرد.


انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید