دولت دوازدهم در بحث درمان و آموزش مهربان‌تر عمل می‌کند

وزیر بهداشت گفت: وظیفه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در افزایش جذب سرمایه بخش خصوصی کمک بیشتری به بخش خصوصی کند زیرا استان اصفهان با داشتن جاذبه‌های متعدد و استقبال از استان‌های مجاور توانایی افزایش ظرفیت خود را در این زمینه دارد.

به گزارش ایسنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی شامگاه امروز در مراسم افتتاحیه بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان اظهار کرد: جامعه پزشکی همواره با دانش و مهارت در خدمت مردم است. امیدواریم این جامعه پزشکی که مسیر خدمت خود را ارتباط بین خدا و مردم قرار داده است همواره در جهت ارائه بهترین خدمات به مردم گام بردارد.

وی تصریح کرد: علی‌رغم همه  جهالت‌هایی که علیه جامعه پزشکی در طول دهه‌های گذشته اتفاق افتاده است اما در حال حاضر طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته جامعه پزشکی از نظر مردم، خدوم شناخته شده‌اند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه شخصاً با اقتصاد حوزه سلامت بخش خصوصی به خوبی آشنا شده‌ام و درک می‌کنم که ارزش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شرایطی که بیمه‌ها دارند و متاسفانه رقابت میان بخش خصوصی و دولتی وجود دارد، بسیار باارزش است، ادامه داد: خوشبختانه استان اصفهان از جمله استان‌هایی است که با افتتاح هتلینگ بیمارستانی از جمله بیمارستان میلاد توانسته است در ارائه خدمات به مردم نقش داشته باشد که البته این موضوع باعث افتخار در کشور محسوب می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه معاونت درمان و اورژانس علوم پزشکی اصفهان نقش بسیاری در فراهم کردن شرایطی برای حضور سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی و به ویژه سلامت دارند، خاطرنشان کرد: معاونت درمان باید زمینه دلگرمی افرادی باشد که می‌خواهند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: ما در استان اصفهان به اندازه‌ای که در حال حاضر تخت وجود دارد، کمبود تخت داریم و متاسفانه دولت هم پول ندارد زیرا شرایط اقتصادی مناسب نیست و هنر در این است که برای رفع این کشور بتوانیم جذب سرمایه کنیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: البته منظور این است که در حدی که قانون اجازه می‌دهد و دستگاه‌های نظارتی دخالت نکنند ما می‌توانیم به جذب سرمایه‌گذار به بخش خصوصی کمک کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه تنها کاری که باید انجام بدهیم این است که مردم را تشویق به استفاده از خدمات درمانی بیمارستان‌هایی بکنیم که به صورت خصوصی ارائه خدمت می‌دهند تا بار دولت در این زمینه کاهش یابد، گفت: توصیه می‌شود برای افرادی که بیمه تکمیلی دارند و هزینه‌ای برای درمان برای آنها تحمیل نمی‌شود از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه رفتار دولت در این زمینه مشوق است نه بازدارنده، گفت: وظیفه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است که در این زمینه کمک بیشتری به بخش خصوصی کند زیرا استان اصفهان با داشتن جاذبه‌های متعدد و استقبال از استان‌های مجاور توانایی افزایش ظرفیت خود را در این زمینه دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امید می‌رود تنها پذیرای گردشگران سلامت ایرانی نباشیم و بتوانیم گردشگران خارجی را جذب کنیم، اضافه کرد: باید کشور در آینده در زمینه توریسم سلامت موفق باشد و یکی از قطب‌های توریسم سلامت در کشور بدون شک استان اصفهان است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در دولت دوازدهم قطعاً بخش درمان و آموزش مهربان‌تر و بهتر عمل خواهد کرد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید