نمایشگاه , محصولات دانش بنیان , مشهد " />

رونمایی 10 محصول دانش بنیان در نمایشگاه صنایع غذایی مشهد

  • تاریخ انتشار : 1396/6/3 ساعت : 11:26 - 6 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
مشهد- ایرنا- همزمان با آغاز هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته(آی فود) در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد از 10 محصول دانش بنیان در حوزه صنایع و ماشین آلات غذایی رونمایی شد.
نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته از دوم شهریور جاری با حضور 214 شرکت داخلی و 16 شرکت خارجی آغاز شده است. از ویژگیهای این نمایشگاه می توان به برگزاری نخستین رویداد صنعتی غذا و محصولات کشاورزی با محوریت پارک علم و فناوری خراسان و شرکت های دانش بنیان عنوان کرد.
10 محصول دانش بنیان که در این نمایشگاه رونمایی شد در حوزه مواد غذایی از جمله رنگ خوراکی طبیعی، عصاره نوشیدنی زعفران، سبوس برنج پایدار شده، آسیاب غلطکی میکرونیزه بود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی روز جمعه در در جمع خبرنگاران گفت: توجه به شرکتهای دانش بنیان ضرورت دارد و اگر به آن توجه نکنیم از دنیا عقب می مانیم زیرا شرایط رقابتی در این حوزه سخت و سرعت تحول فناوری بسیار بالا است.
علی رسولیان افزود: یکی از روشهای تولید محصولات پیشرفته، دانش بنیان کردن شرکتها است که در این زمینه اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته شده و جلسات متعدد برای حل مشکلات این شرکتها در استانداری خراسان رضوی برگزار می شود. نمایشگاه مذکور نیز در این عرصه اقدام مهمی انجام داده و بستر معرفی محصولات دانش بنیان را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: 50 درصد محصولات خراسان وابسته به حوزه کشاورزی است و این حوزه اهمیت داشته و توان رقابت با سایر کشورها در این خصوص وجود دارد. رقابت نیازمند مولفه های مختلف از جمله افزایش سطح فناوری، افزایش کیفیت محصولات، کاهش هزینه های تولید و در نهایت افزایش صادرات است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: در حوزه افزایش سطح فناوری صنعت غذا باید با کشورهای خارجی ارتباط و تعامل داشته باشیم که خوشبختانه در حال حاضر شرکتهای قدرتمندی از کشورهای مختلف نظیر آلمان در نمایشگاه صنایع غذایی حضور دارند و فرصت خوبی برای ایجاد تعاملات به وجود آمده است.
وی افزود: ایجاد ارزش افزوده از بخش تولید در خراسان دچار مشکل است و محصولات کشاورزی اغلب با قیمت پایین به فروش می رسند. این نمایشگاه فرصت خوبی برای تعامل کشاورزان و واحدهای تولیدی است. نمایشگاه صنایع غذایی یک هم افزایی بین بخشهای مختلف و همچنین استانها و کشورهای مختلف ایجاد کرده است.
رسولیان ادامه داد: سطح کیفی و دانش فنی محصولات و ماشین آلات خراسان رضوی در حوزه صنایع غذایی بسیار رشد کرده و این موضوع با نگاهی اجمالی به نمایشگاه قابل فهم است.
150 شرکت دانش بنیان شامل 58 تولیدی، 81 نوپا و 11 شرکت صنعتی تا پایان سال 1395 با هزینه 45 میلیارد تومان از محل تسهیلات و لیزینگ و 60 میلیارد تومان از محل آورده سهم شرکتهای دانش بنیان و نیز 245 شرکت فناور و مرکز رشد و پارک برای 4109 نفر اشتغال ایجاد کرده و 343 نوع محصول توسط آنها تولید شده است.
هجدهمین نمایشگاه صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته(آی فود) تا پنجم شهریور جاری در محل نمایشگاه بین المللی مشهد پذیرای عموم علاقه مندان است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858

نظر خود را ثبت کنید