دولت96 , عملکرد دولت , قوچان " />

تدبیر و امید برای اشتغال و تولید

افزایش سه برابری گازرسانی روستاها در قوچان

  • تاریخ انتشار : 1396/6/3 ساعت : 16:02 - 6 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
مشهد- ایرنا- فرماندار قوچان گفت: تا سال 1392 تنها به 49 روستای این شهرستان گازرسانی شده بود اما با فعالیت دولت یازدهم ظرف چهار سال اخیر این میزان به سه برابر افزایش یافته است.
علیرضا قامتی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه قوچان به مناسبت هفته دولت، افزود: بر این اساس تاکنون برای 140 روستا در قوچان عملیات ساخت شبکه گاز سراسری اجرا شده است.
وی ادامه داد: همچنین تمامی روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت در این شهرستان از مزایای شبکه برقرسانی برخوردارند و برای روستاهای زیر 20 خانوار جمعیت نیز کار برقرسانی آغازشده است.
فرماندار قوچان در ادامه یکی از منابع عمده اقتصاد این شهرستان را کشاورزی ذکر و بیان کرد: در خصوص توزیع شبکه آبیاری کشاورزی امسال 300 میلیارد ریال پروژه در دست مطالعه و 100 میلیارد ریال پروژه اجرایی شده است .
وی گفت: مشکل آبرسانی از طریق تانکر به برخی روستاها در تمام استان نیز مطرح است اما از 300 روستا در سطح خراسان رضوی کمتر از 10 روستا سهم قوچان در آبرسانی با تانکر است.
قامتی افزود: سال 1392 ابتدای دولت یازدهم قوچان در 16 شاخص پایین‌تر میانگین استانی اما با حساسیت مسئولان و همت مدیران هم اینک نه ‌تنها در همه شاخصها به میانگین استانی رسیده بلکه در هشت شاخص نیز بالاتر از میانگین استانی و در رتبه های یک تا پنجم قرار دارد.
وی ادامه داد: مبادی ورودی و خروجی قوچان شایستگی لازم را نداشت لذا پروژه ای با اعتبار 500 میلیارد ریال از ورودی شهر تا پل نشاط در دست اجراست که این خود یک نگاه زیرساختی به شبکه شهری محسوب می‌شود.
فرماندار قوچان گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز ظرف چهار سال اخیر 600 میلیارد ریال برای پروژه های اجرایی و تامین تجهیزات پزشکی در حوزه‌های هشتگانه شبکه بهداشت و درمان شهرستان هزینه شده است. وی افزود: بر اساس ابلاغیه رسیده به استانداری خراسان رضوی فرمانداری قوچان به فرمانداری درجه‌ یک ارتقا یافته که ظرف هفته آینده به این شهرستان ابلاغ می‌شود.
قامتی حوزه اجتماعی را یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان ذکر و بیان کرد: قوچان در آمار طلاق وضعیت مطلوبی نداشت اما با همت متولیان امر در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد کاهش 29.7 درصدی طلاق در این شهرستان قوچان بوده ایم.
وی افزود: شهرستان قوچان در بررسیهای اولیه استان در حوزه اشتغال نیز جزو سه شهر برتر در خراسان رضوی بوده است.
مرکز شهرستان 180 هزار نفری قوچان در فاصله 137 کیلومتری شمال مشهد واقع است. قوچان مرکب از دو بخش مرکزی و باجگیران 183 روستا دارد. 75 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: حبیبه احسنی **انتشار: حسین کریم زاده
7501/1858

نظر خود را ثبت کنید