دولت یازدهم , پرداخت تسهیلات , طرح های عمرانی " />

استاندار: 11400 میلیارد تومان تسهیلات بانکی طی دولت یازدهم در قم پرداخت شد

  • تاریخ انتشار : 1396/6/3 ساعت : 15:47 - 6 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
قم - ایرنا - استاندار قم گفت: در دولت یازدهم 477 هزار فقره تسهیلات بانکی به میزان 11 هزار و 400 میلیارد تومان در قم در حوزه های صنعت، کشاورزی و مسکن پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم افزود: طرح های عمرانی مصوب سفر رئیس جمهوری به قم، در قالب 27 طرح با اعتبار 115 میلیارد تومان انجام شده است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری به اتفاق وزرای دولت، در هشتم اسفندماه 1393 به شهر مقدس قم سفر کرد؛ در این سفر 30 طرح با اعتبار 379 میلیارد تومان برای توسعه و آبادانی قم تصویب شده بود.
وی ادامه داد: در زمینه مصوبات سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب به قم، 199 طرح با اعتباری بالغ بر 366 هزار میلیارد تومان انجام شده است.
رهبر معظم انقلاب در سال 1389 به شهر مقدس قم سفر کردند.
صادقی بیان داشت: در چهارسال گذشته بیش از سه هزار و 55 میلیارد تومان در بخش صنعت استان قم سرمایه گذاری شده است.
وی گفت: در دولت یازدهم در حوزه آب و فاضلاب در قالب 51 طرح 147 میلیارد تومان، در بخش مخابرات در قالب 24 طرح عمده 535 میلیارد تومان، در حوزه گازر رسانی برای 27 طرح مبلغ 114 میلیارد تومان، در برق رسانی برای 36 طرح عمده 605 میلیارد تومان، در زمینه بهره برداری از طرح های آموزش و پرورش 296 میلیارد تومان و در زمینه طرح های جهاد و کشاورزی در قالب 34 طرح عمده 763 میلیارد تومان و در حوزه بهداشت و درمان در قالب 15 طرح عمده 688 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی گفت: در دولت یازدهم در قالب 12 طرح عمده و زیربنایی 18 میلیارد تومان هزینه شده است.
استاندار قم ادامه داد: اتمام 28 هزار و 500 واحد مسکن مهر با اعتبار یک هزار و 700 میلیارد تومان نیز در دولت یازدهم انجام شده است.
صادقی با اشاره به کمک دولت به اعتبارات شهرداری گفت: دولت تدبیر و امید، یک هزار و 370 میلیارد تومان به شهرداری به صورت مستقیم و یا از طریق مالیات بر ارزش افزوده کمک کرده که از جمله این کمک ها می توان به رفع مشکل بدهی 700 میلیارد تومانی مدیریت شهری اشاره کرد.
وی گفت: در دولت یازدهم در زمینه پرورش ورزشکاران در قم از نظر قهرمانان کشوری، آسیایی و جهانی 75 درصد و در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، تلفن همراه و ثابت و گستره اینترنت صد درصد رشد داشتیم.
وی یادآورشد: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک الگوی پایدار ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در استان با تمام وجود دنبال می شود و اقدام های خوبی انجام شده است و به مرور فراگیری آن را شاهد خواهیم بود.
وی، احیا و مرمت 125 قنات کشاورزی استان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: اجرای آبیاری تحت فشار در محدوده 10 هزار هکتار و ارتقای رتبه استان از رده سی ام به رده پنجم کشوری در این زمینه از دیگر کارهای انجام شده است.
استاندار قم بیان داشت: در 2 سال گذشته 180 میلیون متر مکعب صرفه جویی آب داشتیم.
صادقی با اشاره به وضعیت منوریل گفت: در زمنیه طرح منوریل نیز فاز اول آن تعیین تکلیف و در مورد آن تصمیم گیری شد و به تصوبب شورای عالی ترافیک کشور رسید.
وی ادامه داد: متاسفانه در ازای اجرای فاز اول منوریل، خط دوم مترو قم را حذف کرده بودند که با پیگیری های انحام شده بعد از اتمام حفاری خط یک مترو، آغاز حفاری خط B در پردیسان نیز کلید می خورد.
وی گفت: شروع حفاری مترو خط B در اختیار شهرداری قرار گرفته و این خط از مهمترین خطوط ما به میزان 18 کیلومتر است.
عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.
طبق طرح اولیه خط A قطار شهری قم با طول حدود 14 هزار و 700 متر از مسیر جنوب غربی به شمال غربی این شهر یعنی از مسجد مقدس جمکران تا قلعه کامکار است که دسترسی به آن از طریق 14 ایستگاه میسر می ‌شود. هر ایستگاه خط A قطار شهری قم حدود یک کیلومتر است و ظرفیت حمل و نقل آن بیش از 22هزار نفر در ساعت خواهد بود.
اجرای طرح منوریل قم نیز از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی قم تا میدان شهید مطهری درنظر گرفته شده است.
وی همچنین از حضور باشکوه مردم در صحنه های مختلف سیاسی، اجتماعی و انتخابات های گذشته تقدیر کرد و گفت: این حضور مردم در صحنه های مهم انقلاب باعث صلابت و پایداری نظام و تداوم آن شده است.
صادقی با اشاره به حضور سالانه 20 میلیون زائر در قم گفت: مسئولان با مشی اعتدالی، تمام تلاش خود را برای ارتقای فرهنگی این شهر مذهبی و رفاه زائران به کار گرفته اند و با وفاق و همدلی، مسیر رشد و تعالی استان به خوبی پیش می رود.
وی گفت: تعیین تکلیف حقوقی فرودگاه قم از اقدام های دیگری است که با همکاری دستگاه قضایی انجام شده است.
ویادآورشد: در مسائل سیاسی و امنیتی نیز تلاش بر این شده با وجود تهدیدات امنیتی، با اقدام های خوب و هماهنگی دستگاه ها، امنیت کامل در قم برقرار باشد.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی

نظر خود را ثبت کنید