تمدید مجوز فعالیت اقتصادی وابسته به ثبت اطلاعات نیروها در سامانه اشتغال است

کیش – ایرنا -معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تمدید مجوز فعالیت اقتصادی کارفرماها در جزیره کیش را وابسته به ثبت اطلاعات نیروها در سامانه اشتغال دانست و تاکید کرد: تا زمانی که فرد بیکار در جزیره وجود دارد کارفرمایان مجوز گرفتن نیروی کار خارج از جزیره را ندارند .
ابراهیم رضوانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مورد امنیت سرمایه گذاری در منطقه ، وجود دو مقوله امنیت و سلامت را در هر جامعه ای مهم برشمرد و افزود: توجه به این دو مقوله به جد در دستور کار است و مدیرعامل سازمان نیز پیوسته بر این دو موضوع مهم تاکید دارند.
وی با بیان اینکه تلاش های زیادی در ارتقاء حوزه بهداشت و درمان در کیش صورت گرفته است افزود: ادعا نمی کنیم بهترین جراحان را داریم اما تلاش های زیادی برای تجهیز بیمارستان و استفاده از پزشکان خوب انجام گرفته است .
رضوانی اضافه کرد :در بحث امنیت در جلسات شورای تامین نیز مصوباتی داشتیم که روزمره و گذرا نیستند بلکه پیش بینی هایی آینده نگرانه است و اعضای شورا هم با جدیت تمام تلاش می کنند تا با این مصوبات ،آیندگان شاهد امنیتی ماندگار ، مستمر و پایا در منطقه باشند و بتوانیم کیش را به عنوان الگویی به سایر شهرها معرفی کنیم .
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد : تمامی سرمایه گذاران ، انبوه سازمان ، صنوف بر این باورند هر چه امنیت درمنطقه بالاتر باشد سرمایه های آنها بهتر حفظ خواهد شد و به راحتی و بدون دغدغه می توانند فعالیت اقتصادی داشته باشند .
وی گفت : گاه یک تبعه خارجی ناشناس که در مواردی پایبندی به مسائل هم ندارد ممکن است مرتکب عملی بشود که باید برای مشخص شدن آن باید زمان زیادی صرف کرد .
رضوانی گفت : برای سامان بخشی به وضعیت شاغلان،سامانه اشتغال راه اندازی شده است که با این اقدام می توان تراز نیروی انسانی را در جزیره اعلام کرد و اطلاعات کاملی در مورد سن ، تاهل یا تجرد ، وضعیت تحصیلی و موضوع اعتیاد بدست آورد .
وی به سود کلان ناشی از قاچاق و فروش مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در کشور اشاره کرد و گفت: این افراد هرجا که بتوانند و بدانند سود بیشتری کسب می کنند سفره خود را همانجا پهن می کنند به همین منظور برای اطمینان از بکارگیری افراد سالم در مشاغل مختلف سامانه اشتغال در نیمه دوم امسال راه اندازی شد.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد : تا روز یکشنبه دهم بهمن ماه 441 کارفرما سامانه مشخصات 6 هزار و 410 نفر از نیروهای خود را در این سامانه ثبت کرده اند که ازاین تعداد چهار هزار و 344 نفردر نوبت آزمایش اعتیاد قرار دارند و تا کنون سه هزار و 75 نفر آزمایش داده اند که کارت یا مجوز اشتغال دریافت می کنند.
وی اظهار کرد : هر فردی که در جایی مشغول بکار است کارفرمایی دارد که مجوز فعالیت اقتصادی گرفته است ، کارفرمایان موظفند وارد سامانه www.job.kish.ir بشوند و اطلاعات و شماره تلفن همراه نیروهای زیر مجموعه خود را ثبت کنند که پیامکی به فرد برای نوبت آزمایش ارسال می شود.
رضوانی با اعلام اینکه دو آزمایشگاه برای اینکار در کلینیک بوعلی و بیمارستان کیش در نظر گرفته شده است افزود : کسانی که پیامک نوبت به آنها ارسال شده زودتر به آزمایشگاه های مشخص شده مراجعه کنند چرا که در روز پایانی، نوبتی به آنها داده نمی شود و با مشکل جدی مواجه خواهند شد .
به گفته این مسئول در منطقه آزاد ، آزمایشگاه از طریق سیستم نتیجه آزمایش را به اداره کار اعلام می کند که این اداره کارت اشتغال فرد را صادر می کند ، مجموعه کارت ها به کارفرما تحویل داده می شود .
رضوانی تصریح کرد:تمدید مجوز فعالیت اقتصادی کارفرما ها وابسته به ثبت اطلاعات نیروها در سامانه اشتغال خواهد بود.
وی اضافه کرد : در صورت جابجایی نیروها کارفرما موظف است پایان کار فرد مورد نظر را ثبت و کارفرمای بعدی اطلاعات نیروی جدید خود را در سامانه وارد کند با این اقدام تمام نیروهای انسانی شاغل در کیش پالایش می شوند.
رضوانی با قدردانی از کارفرمایانی که امور را به سرعت انجام می دهند به ایرنا گفت : از فروردین ماه شیوه ازمایش ها سخت تر می شود و زمان بیشتری می گیرد .
معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد گفت : پس از تکمیل کارت اشتغال قرار نیست هر کسی از هر جایی برای کارکردن وارد جزیره کیش شود ، در سامانه افراد بیکار مشخص خواهند شد و تا زمانی که یک فرد بیکار در جزیره وجود دارد کارفرمایان مجوز گرفتن نیروی کار از خارج جزیره را ندارند .
وی تاکید کرد: کارفرمایان در ابتدا باید از نیروهایی که شغلی ندارند استفاده کنند و در صورت داشتن توجیه منطقی می توانند نیروی کار از خارج جزیره جذب کنند.
رضوانی تاکید کرد:کارفرمایان برای ایجاد نظم در جزیره ، حفظ حقوق زیر مجموعه و نظم در محیط کاری در این طرح مشارکت کنند تا شاهد جزیره ای عاری از افراد بی هویت ، اتباع خارجی فاقد روادید و ولگرد باشیم .
نزدیک به 96 درصد در جزیره کیش شاغلند و نرخ بیکاری حدود چهار درصد است .
جزیره کیش با وسعت حدود 91 کیلومتر مربع در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.
1630*1641/ خبرنگار: مریم زبان دان- انتشار دهنده : امیر برزی

نظر خود را ثبت کنید