رقابت 196 نوازنده در چهارمین جشنواره موسیقی آوای امید زنجان

زنجان - ایرنا - رئیس اداره هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: از مجموع 234 نوازنده راه یافته به مرحله نهایی چهارمین جشنواره موسیقی آوای امید، 196 نفر در بخش رقابتی و 38 نفر نیز در بخش جنبی به ارائه آثار خود می پردازند.
معراج کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه یافتگان به بخش پایانی جشنواره آوای امید از امروز / 12 بهمن/ به مدت یک هفته به اجرای کارهای خود می پردازند و نفرات برگزیده در آیین اختتامیه جشنواره که سه شنبه/19 بهمن/ برگزار می شود، معرفی خواهند شد.
وی هدف از برگزاری جشنواره استانی آوای امید را ایجاد شرایط رقابت سالم بین هنرمندان موسیقی، حضور هنرمندان تازه کار و پیشکسوت در فضایی برای نمایش توانمندی ها و ترویج هنر موسیقی برشمرد و ادامه داد: در چهارمین دوره این جشنواره، تک نوازی سازهای سه تار، تار ایرانی، عود، سنتور، ویولن، قانون، تنبک، پیانو، گیتار، فلوت و فلوت ریکوردر و ساز دهنی در سه گروه سنی الف (تا 14 سال)، ب (15 تا 19 سال) و ج (از 20 تا 30 سال) برگزار می شود.
کرمی افزود: در بخش تک نوازی ساز قوپوز، آواز (سنتی و آذری)، تنبور، دف، نی، ترومپت، کلارینت، کمانچه آذری و تار آذری نیز شرکت کنندگان در سه گروه سنی الف ( تا 18 سال)، ب ( 19 تا 25 سال) و ج ( از 26 تا 40 سال) با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی با بیان اینکه فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان میزبان چهارمین دوره جشنواره موسیقی آوای امید است، اظهار کرد: آیین اختتامیه این جشنواره، سه شنبه /19 بمهن/، ساعت 15 در سالن هلال برگزار خواهد شد.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

نظر خود را ثبت کنید