جشن های دهه فجر با نواخته شدن زنگ گلبانگ انقلاب در سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان- ایرنا- جشن های سی وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز /سه شنبه/ همزمان با سراسر کشور با نواخته شدن زنگ گلبانگ انقلاب در مدارس مناطق شهری و روستایی 19 شهرستان سیستان و بلوچستان آغاز شد.
به گزارش ایرنا، مراسم محوری زنگ گلبانگ انقلاب و آغاز جشن های دهه مبارک فجر با حضور معاون استاندار سیستان و بلوچستان، مدیر کل آموزش و پرورش، فرماندار زاهدان و شماری از مدیران، فرهنگیان و دانش آموزان در دبیرستان دخترانه مطهره حاشیه شهر زاهدان برگزار شد.
همچنین زنگ گلبانگ انقلاب همزمان با سالروز ورود رهبر کبیر انقلاب اسلامی به میهن در مدارس سراسر سیستان و بلوچستان نواخته شد.
اجرای برنامه سرود خوانی، سخنرانی، دکلمه و برگزاری جشن و سرور دانش آموزی از جمله برنامه های نخستین روز دهه مبارک فجر در شهرستانهای مختلف سیستان و بلوچستان بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اجرای افزون بر 12 هزار عنوان ویژه برنامه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 19 شهرستان استان از امروز آغاز شد.
عباس صفدری اظهار داشت: افتتاح نمایشگاه های مختلف، نواخته شدن زنگ گلبانگ انقلاب، برگزاری جشنواره های متنوع فرهنگی ورزشی، برپایی جشن های مختلف در مدارس، دانشگاه ها و مساجد، تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس و برپایی صبحگاه مشترک نیروهای مسلح از جمله برنامه های این دهه است.
وی با بیان اینکه برای زاهدان 100 برنامه محوری و در هر شهر استان نیز 50 ویژه برنامه تعریف شده است گفت: امسال برای نخستین بار کمیته فضای مجازی تشکیل شد که در قالب آن برنامه های مختلفی نظیر راه اندازی نرم افزار بهمن به توان 2 با هدف پر رنگ کردن وحدت در 22 بهمن و تولید نرم افزار موشن گرافی در قالب انقلاب اسلامی در جنوب شرق و رونمایی از زندگی شهدا و غیره تعریف شده است.
وی افزود: این برنامه ها در کمیته های 20 گانه دهه فجر تبیین و برنامه ریزی شده است.
وی بیان کرد: شعار محوری امسال دهه فجر «گفتمان انقلاب اسلامی زمینه ساز امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی» تعیین شده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در برنامه های دهه فجر امسال 6 رویکرد بصیرت افزایی، امید آفرینی، دشمن شناسی، وحدت و همبستگی، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، خودباوری و الهام بخشی مدنظر قرار گرفته است.
صفدری گفت: دهه فجر یکی از ارزشمندترین روزهای تاریخی و تجلی آرمان های بلند انقلاب اسلامی کشور شناخته می شود.
به گزارش ایرنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در ایام الله دهه فجر سالجاری 742 پروژه با اعتباری بیش از 6هزار و 800 میلیارد ریال در سراسر استان افتتاح خواهد شد که این تعداد پروژه در مقایسه با پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت امسال 48 درصد به لحاظ اعتباری رشد دارد.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

نظر خود را ثبت کنید