سمنانی‌ها 6 سال پیرتر شدند

  • تاریخ انتشار : 1396/6/15 ساعت : 10:45 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان گفت: مردم این استان در 10 سال گذشته بیش از 6 سال پیرتر شدند.

عباس قندالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: میانگین سنی استان در این 10 سال از 25 سال به حدود 32 سال رسیده است.

وی با اشاره به اینکه رشد جمعیتی در استان سمنان در سال گذشته بهتر شده افزود: البته این رشد چندان زیاد نبوده است اما به‌هر حال سیست‌های جمعیتی موثر بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان با بیان این که شورای راهبردی جمعیت بر اساس رویکرد سازمان ثبت احوال در استان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: ایجاد شورای راهبردی جمعیت در استان‌ها، گامی اساسی در عملیاتی شدن سیاست‌های کلی جمعیت بوده است.

وی با اشاره به روند نزولی ازدواج‌ها در سال‌های گذشته بر لزوم اتخاذ سیست‌های تشویقی بیشتر و تسهیل در ازدواج جوانان تاکید کرد و گفت: نگرش عمیق مذهبی و فرهنگ بالای مردم استان می‌تواند در این بخش به بهبود شاخص‌ها کمک کند.

قندالی با اشاره به کاهش جمعیت خانوارهای ایرانی در یکی دو دهه اخیر از سهم 34درصدی خانواده‌های یک و دو نفره در این استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 11 درصد خانواده‌ها در استان یک‌نفره و 23 درصد آنها دو نفره بوده و به عبارتی فرزندی ندارند.

وی با بیان اینکه خانواده‌های تک‌فرزند یا سه نفره بیشترین فراوانی را در استان دارند، تصریح کرد: 29 درصد خانواده‌ها در استان سمنان سه‌نفره و دربرگیرنده پدر، مادر و یک فرزند هستند.

قندالی سهم خانواده‌های چهار نفره را نیز 27درصد برشمرد و افزود:  10 درصد خانواده‌ها در این استان پهناور هم پنج‌نفره و بیشتر از آن هستند.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید