برداشت 20 تن پسته از هر هکتار در استان سمنان

  • تاریخ انتشار : 1396/6/19 ساعت : 11:38 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان از برگزاری چهارمین جشنواره پسته در دامغان خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره در معرفی پسته استان سمنان نقش مهمی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدحسن میرعماد در دیدار اعضای برگزاری چهارمین جشنواره پسته دامغان با استاندار سمنان اظهار کرد: تقدیر از باغداران و پسته‌کاران نمونه استان، فراهم کردن زیرساخت‌های تولید و صادرات بیشتر پسته، فرآوری پسته با ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تلاش در جهت ثبت ملی و جهانی پسته دامغان از جمله برنامه‌های دبیرخانه جشنواره پسته است.

وی از برداشت 20 تن به‌ازای هر هکتار از باغ‌های این استان خبر داد و افزود: پسته تنها محصولی است که بیشترین ارزش افزوده را در استان دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مشکل کم‌آبی در استان تصریح کرد: درخت‌های پسته در شرایط خشکسالی هم دوام بالایی داشته و می‌تواند باوجود کاهش محصول به حیات خود ادامه دهند.

همچنین محمدرضا خباز، استاندار سمنان در جمع اعضاء دبیرخانه چهارمین جشنواره پسته دامغان با تقدیر از مسئولان برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره باید دائمی بوده و نقشه راه داشته باشد تا بدانیم که در سال 97 قرار است در تولید و صادرات این محصول مهم به کجا برسیم.

وی با بیان اینکه مباحث فرهنگی اهمیت بسیاری دارند بر لزوم توجه به کشاورزی و باغداری مکانیزه تاکید کرد و افزود: اگر در بخش تغییر روش کشاورزی از سنتی به مدرن کار مستمر صورت بگیرد، نتایج مثبت آن به خود باغداران برمی‌گردد.

استاندار سمنان با بیان اینکه باید تلاش‌های انجمن پسته و دبیرخانه جشنواره پسته به بهبود اقتصاد باغداران کمک کند تصریح کرد: هدف نهایی ما آن است که ارزش افزوده پسته به جیب کشاورزان و باغداران بازگردد.

خباز با بیان اینکه تعاونی‌ها باید عضو کارگروه‌های مختلف باشند گفت: مسئولان می‌کوشند با ارائه خدمات و تسهیلات به کشاورزان و باغداران از دغدغه‌های مالی بهره‌برداران بکاهند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید