استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد

ضرورت تسریع در راه‌اندازی سامانه پنجره واحد اقتصادی در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران درزمینهٔ بروکراسی‌های اداری این استان نیاز به بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از سامانه پنجره واحد اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، قاسم سلیمانی دشتکی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با فعال شدن پنجره واحد اقتصادی ضمن کاهش چشمگیر بروکراسی اداری زمینه افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: این سامانه بایستی حداقل ظرف یک هفته آینده رونمایی و راه‌اندازی شود. 

سلیمانی دشتکی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف می‌تواند باعث افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای و  رونق اقتصادی استان شود. 

وی توسعه طرح‌های آبخیزداری را از مهمترین راهکارهای مدیریت خشکسالی در استان عنوان کرد و گفت: باید با یک عزم جدی و تخصیص اعتبار لازم طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری را در استان توسعه داد. 

سلیمانی دشتکی لازمه انتقال آب به استان‌های همجوار را حفظ و تقویت منابع آبی چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: مدیران مربوطه باید تلاش کنند تا دشت‌های این استان حفظ و منابع آبی آن با طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری احیا شود چراکه در غیر اینصورت نه تنها این استان، بلکه سایر استان‌های کشور با بحران شدید آبی مواجه می‌شوند. 
 

استاندار چهارمحال و بختیاری نرخ بیکاری در استان را 20 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی را 40 درصد  اعلام کرد و گفت: علت عمده افزایش این نرخ مشارکت و بیکاری ورود افراد دهه 60 و 70 به عرصه کار و فعالیت است. 
 

وی طرح‌های تکاپو، کاج، کارورزی و مهارت‌آموزی در محیط واقعی کسب و کار را چهار طرح مهم برای کارآفرینی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برشمرد و گفت: مدیران مربوطه برای تحقق اهداف این طرح‌ها تلاش خود را مضاعف کنند.


سلیمانی دشتکی با اشاره به انتقادهای غیرمنصفانه برخی افراد از عملکرد دولت، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان همواره باید عملکرد خود را آماده و از طریق رسانه‌های گروهی به اطلاع مردم برسانند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید