کارشناس بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

دانش آموزان مبتلا به بیماری صرع کمتر به کامپیوتر نگاه کنند

کارشناس بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: دانش آموزان مبتلا به بیماری صرع کمتر به کامپیوتر نگاه کنند.

دکتر فلوریا انفرادی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه خانواده‌ها هنگام آغاز مدارس، مسئولان مدارس را در جریان بیماری فرزندان خود قرار دهند، افزود: در حقیقت نور کامپیوتر در افرادی که دچار صرع هستند موجب تحریک مغز آنها می شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی، دانش آموزانی که مبتلا به صرع هستند باید از خواب و استراحت کافی برخوردار باشند.

انفرادی در ادامه با اشاره به اینکه ممکن است تعدادی از دانش آموزان نیز با مشکل بیش فعالی مواجه باشند، اظهار کرد: باید این مشکل هر چه سریع تر در سنین پایین‌تر توسط روان پزشکان حل شود چرا که اگر این مشکل تا سنین بالا ادامه یابد ممکن است مشکلات بزه کاری، اعتیاد و یا مشکلات رفتاری ایجاد شود.

وی تصریح کرد: پایین بودن عزت نفس یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است در افراد بیش فعال در سنین بالا به وجود آید.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه بیماری های سرماخوردگی و یا آنفلوانزا ممکن است در بین دانش آموزان بروز پیدا کند، تاکید کرد: والدین به هنگام بروز این بیماری، عجله ای برای فرستادن فرزندان خود به مدرسه نداشته باشند.

وی توضیح داد: دانش آموزان به هنگام ابتلا به سرماخوردگی و یا آنفلوانزا بعد از 24 ساعت از گذشت قطع شدن تب به مدرسه بروند.

کارشناس بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: استراحت و خواب کافی موجب می شود تا دانش آموزان سیستم ایمنی قوی تری داشته باشند و دیرتر مبتلا به بیماری های مختلف شوند.

وی در خصوص شیوع شپش در میان برخی از دانش آموزان و مدارس نیز بیان کرد: والدین باید به این موضوع توجه داشته باشند و در صورت احتمال شیوع آن پشت گوش بچه ها را به خوبی نگاه کنند چراکه پشت گوش به علت اینکه گرم تر است، تخم شپش ها بیشتر در آن نقاط قرار دارد.

انفرادی گفت: دانش آموزان نیز باید به این موضوع توجه کنند که از عوض کردن کلاه، مقنعه، گل سر، گیره و کلیپس خود با سایر دانش آموزان خودداری کنند.

وی افزود: والدین از تحریک کردن فرزندان خود برای انتقام گیری در مدارس خودداری کنند چراکه این امر موجب می شود تا این افراد در سن بزرگسالی تبدیل به انسان هایی پرخاشگر شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید والدین به دانش آموزان کمک کنند تا آن ها بتوانند مشکلات خود را در مدارس از طریق صلح و دوستی حل و فصل کنند. 

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید