نماینده اصفهان: رئیس‌جمهور در سازمان ملل از حقوق مسلمانان دفاع کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم که رییس جمهور در سخنرانی سازمان ملل از جنایاتی که علیه مسلمانان در جهان رخ می‌دهد سخن بگوید و از حقوق آنان دفاع کند.

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار داشت: روحانی باید با توجه به تعاملی که با سازمان ملل وجود دارد به کشورهای اروپا بگوید که در مورد تعهدی که بر برجام دارند تحت تأثیر صحبت‌های آمریکا قرار نگیرند و بر عهد خود پایبند باشند.

وی افزود: رییس جمهور باید از جنایاتی که علیه مسلمانان یمن و میانمار انجام می‌شود صحبت کند. همچنین حسن روحانی می‌تواند از وحدت مسلمین و کشورهای اسلامی صحبت کند و کشورهای اسلامی را بر وحدت بیشتر دعوت کند، باید سکوت جهان را شکست و در مورد کشتاری که در یمن انجام می‌شود سخن گفت و مظلومیت مردم یمن نادیده گرفته نشود.

عابدی خاطرنشان کرد: اسراییل که ریشه فساد است سعی بر اختلاف پراکنی و پرآشوب کردن منطقه را دارد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باید از سازمان‌های حقوق بشر خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر نسبت به شرایط مردم میانمار و یمن باشیم و باید به وضعی که گروه‌های تروریستی در منطقه ایجاد کردند رسیدگی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: امیدوارم که با این سفر سرمایه‌های بیشتری وارد کشور شود و زمینه‌های توسعه اقتصادی کشور را فراهم کند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید