مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تأکید کرد

ضرورت کار تیمی برای ارتقاء سطح فعالیت‌های آموزش و پرورش

  • تاریخ انتشار : 1396/6/27 ساعت : 10:14 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : کرمان
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که عمر گرانمایه دانش‌آموزان با ارزش‌ترین سرمایه‌های مردم و کشور به‌صورت امانت در اختیار ماست، گفت: کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را فراموش نکنیم، چون این فراموشی بزرگترین خیانت به کشور و مردم است.

به گزارش ایسنا، «محمد محسن‌بیگی» در گردهمایی کارشناسان آموزش متوسطه دوره اول و دوم ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان بر انجام کار تیمی و ایجاد تعامل و هم‌افزایی در راستای ارتقا سطح فعالیت‌های آموزشی و پرورشی  تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: تجزیه و تحلیل فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه آموزش متوسطه  و ایجاد حساسیت در جهت بر نامه‌ریزی برای  کیفیت‌بخشی به این فعالیت‌ها ضروری است.

محسن‌بیگی از نیروی انسانی به‌عنوان مهم‌ترین و با ارزش‌ترین سرمایه آموزش و پرورش یاد کرد گفت: توانمندسازی و بروز رسانی معلمان ضرورتی انکارناپذیری در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی است.

وی با اشاره به وجود سرمایه‌های مختلف در آموزش و پرورش تصریح کرد: به رخ کشیدن نداشته‌ها و گلایه مکرر از مشکلات مالی مانع از برنامه‌ریزی برای موفقیت می‌شود اما اگر با مثبت‌اندیشی سرمایه‌های مختلف شناسایی شوند مسیر برای موفقیت هموار و آسان‌تر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش هیچ سقفی برای موفقیت و پیشرفت وجود ندارد، چون انسان‌سازی و هدایت دانش‌آموزان به سمت  زندگی بهتر و کمال و سعادت  مهم‌ترین هدف این دستگاه مهم و زیرساختی است.

محسن‌بیگی با بیان این‌که  کیفیت‌بخشی باید سرلوحه همه برنامه‌ها در آموزش و پرورش باشد، خاطرنشان کرد: تقویت تفکر کیفیت محور در همه حوزه‌های آموزش و پرورش ضروری است.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی در راستای ارتقاء کیفیت در مدارس متوسطه افزود: برنامه‌ریزی پایه و مقدمه کیفیت‌بخشی است.

محسن‌بیگی با بیان این‌که عمر گرانمایه دانش‌آموزان با ارزش‌ترین سرمایه‌های مردم  و کشور به‌صورت امانت در اختیار ماست، خاطرنشان کرد: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را فراموش نکنیم، چون این فراموشی بزرگترین خیانت به کشور و مردم است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در استان اشاره کرد و گفت: باید به‌عنوان مشاور مصلحت‌های دانش‌آموزان و کشور را برای اولیا و دانش‌آموزان تشریح کنیم تا بهترین انتخاب را بر اساس توانمندی‌ها و واقعیت‌های کشور و جامعه داشته باشند.

محسن‌بیگی بر استفاده فکری و مشاوره‌ای از اولیا دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: باید جلسات انجمن اولیا و مربیان به‌صورت کارگاه آموزشی برگزار شود.

وی از توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان در فرآیند تدریس به‌عنوان یک اصل نام برد و بر شناسایی استعدادهای  دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی برای شکوفای این استعدادها تأکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از برنامه تعالی مدیریت مدرسه به‌عنوان برنامه‌ای موثر در راستای کیفی‌ بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی نام برد و خاطرنشان کرد: این برنامه باید از برنامه‌های ذاتی همه مدارس باشد و برای همه‌ی ارکان مدرسه قابل استفاده شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید