اینتر ارکستر , علیرضا مشایخی " />

علیرضا مشایخی: قطعه «دریا» را به یاد خواهرزاده ام که در حادثه برج های دو قلو جان باخت، ساختم

تهران - ایرنا - علیرضا مشایخی آهنگساز و موسیقیدان گفت: قطعه «دریا» را به یاد خواهرزاده ام که در طبقه 96 برج های دو قلوی آمریکا کار می کرد و در حادثه 11 سپتامبر جان خود را از دست داد، ساخته ام.
به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، علیرضا مشایخی روز دوشنبه در نشست خبری کنسرت ارکستر نیلپر که فردا(سه شنبه) ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می شود، افزود: این قطعه که از موسیقی ایرانی الهام گرفته، در کنسرت فردا شب اجرا خواهد شد.
وی اظهار داشت: 30 سال اخیر را در یک تئوری آهنگسازی کار کرده و آن را «تئوری مکمل» نامیده ام.
مشایخی که برخی او را از نخستین آهنگ‌سازان مدرن ایرانی می‌دانند، اضافه کرد: طی 60 سال فعالیت خود در عرصه موسیقی به «موسیقی تفکر» معتقد هستم، موسیقی ای که شما برای آن بلیت تهیه کرده و به کنسرت می روید تا بدان گوش فرا دهید.
خالق البوم «سمفونی ایرانی» گفت: کسانی که به موسیقی کلاسیک علاقه مندند و به تحصیل در این زمینه تلاش می کنند یا در دانشگاه های اروپایی درس خوانده اند یا از طریق کتبی که توسط آهنگسازان اروپایی نوشته شده، این نوع موسیقی را فرا گرفته اند.
وی ادامه داد: اگر این افراد نخواهند کورکورانه راه موسیقیدانان اروپایی را ادامه دهند، باید ابتکار داشته باشند و این راه جدید خواهد بود، بنابراین ناچارند تکنیک هایی بیافریند و رویکردهایی داشته باشد که به عنوان مثال با بتهوون متفاوت باشد.
ادامه دارد ...
فراهنگ ** 9012 ** خبرنگار: زهرا امیری * انتشار: امید غیاثوند

نظر خود را ثبت کنید