بی‌توجهی مسئولان پیشین علت مشکلات مناطق کمتر توسعه‌یافته

فرماندار تبریز گفت: نیمی از مشکلات کنونی در مناطق کمتر توسعه‌یافته ناشی از بی‌توجهی مسئولان در دولت‌های گذشته است.

به گزارش ایسنا، «رحیم شهرتی‌فر» در جلسه‌ی کارگروه  تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان تبریز اظهار کرد: لفظ «مناطق آلوده» موجب تنزل آن مناطق در دیدگاه عموم می شود و از این‌رو استفاده از لفظ «مناطق کمتر توسعه‌یافته» بار منفی کم تری دارد.

وی افزود: علت اصلی توسعه‌ی کم در برخی مناطق، فقر، عدم توزیع منطقی جمعیت و مهاجرت روستائیان به شهر است و از این رو بهسازی این مناطق باید مورد توجه مسئولان ذی ربط قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باز آفرینی پایدار شهری و تأمین امکانات و مستحکم‌سازی ساختمان‌ها باید به طور جد پیگیری شود و این در حالی است که در برخی محلات به‌علت شیب تند، شرایط بد محلات و ... امکان بهسازی نبوده و حتما باید جابجایی انجام شود.

شهرتی‌فر افزود: اقدامات اصلاحی در مناطق کمتر توسعه‌یافته از جمله احداث اماکن فرهنگی، اجتماعی و توسعه ی فضای سبز باید در دستور کار شورای پنجم شهر تبریز نیز قرار گیرد.

وی یادآور شد: مردم مناطق کم تر توسعه یافته از نظر فرهنگی تفاوتی با مردم سایر مناطق ندارند و با مراجعه به مستندات، این مناطق شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده اند.

شهرتی‌فر با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: آموزش‌های جانبی و آگاه‌سازی در مدارس مناطق کم‌تر توسعه یافته باید مورد توجه قرار گیرد تا آنان را از آسیب‌های اجتماعی آگاه کند.

وی با بیان این‌که معاونت‌های مرتبط با مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرداری باید توجه بیشتری به شرکت در کارگروه‌های تخصصی نشان دهند، گفت: عدم شرکت در این کارگروه‌ها معنای دیگری جز نداشتن گزارش قابل ارائه نداشته و سبب نارضایتی مردم و هدررفت منابع می‌شود.

شهرتی‌فر در پایان با تقدیر از عملکرد سپاه پاسداران در اجرای طرح کرامت و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته یادآور شد: شهرداران مناطق باید توجه بیشتری به این مناطق داشته و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کرده و اصلاحات ساختاری لازم را اجرا کنند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید