حمل و نقل، بزرگترین‌ چالش گردشگری خراسان جنوبی

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: بخش بزرگی از بازار گردشگری استان را به دلیل حمل و نقل استان از دست می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، «مرتضی عربی» صبح امروز (27 شهریورماه) در نشست خبری اظهارکرد: 9 آبان ماه امسال سومین تور تخصصی از کشور آلمان به خراسان‌جنوبی سفر می‌کند که در این تور حدود 20 نفر از آثار تاریخی استان بازدید خواهند کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای فروردین امسال 700 نفر گردشگر خارجی از کشورهای مختلف به استان سفر کردند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی افزود: امسال خراسان‌جنوبی در جشنواره بین‌الملی آش که در استان زنجان برگزار شد موفق به کسب رتبه اول شد .

عربی گفت: یکم تا سوم شهریور ماه نیز جشنواره «سفره ایرانی فرهنگ گردشگری» در خراسان‌جنوبی برگزار شد که در مجموع امتیازها خراسان‌جنوبی بیشترین امتیاز و سرآشپزهای استان رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند .

وی اظهار کرد: در بحث اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز 20 اقامتگاه داریم که 16 اقامتگاه دارای مجوز و مابقی نیز در دست اقدام است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی افزود: بزرگترین‌ چالش گردشگری استان بحث حمل و نقل است و در حال حاضر با وجود پتانسیل‌های بسیاری که استان وجود دارد به دلیل محدودیت‌های حمل و نقل هوایی امکان ورود گردشگر به استان وجود ندارد.

عربی خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از بازار گردشگری استان را به دلیل حمل و نقل استان از دست می‌دهیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید