بزرگداشت شهدای حوزه و دانشگاه

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: مازندران 12 شهید در راه امربه معروف و نهی از منکر دارد.

به گزارش ایسنا خلیل صالحی با اشاره به هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر در سال جاری اظهار کرد: بهره گیری از فضای معنوی و حماسی ایام محرم در جهت تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و قانون مصوب یکی از اهداف برنامه ها و فعالیت‌های دفاع مقدس است.

وی تبیین اهمیت جایگاه امران به معروف و ناهیان منکر در حفظ و ارتقا سلامت جامعه و ضرورت حمایت از آنان را از دیگر اهداف برشمرد.

صالحی تجلیل از خادمان برجسته امر به معروف و نهی از منکر و تقویت انگیزه و مسئولیت پذیری در مراحل اجرایی طرح ها برنامه و فعالیت ها و انجام تشویقات متناسب را هدف دیگر این ستاد عنوان کرد. بهره گیری حداکثری از گروه‌های اعزامی مبلغان و تجمعات مداحان اهل بیت (ع)، بهره‌گیری از رسانه از جمعی، محصولات فرهنگی و هنری و تبلیغی،  استفاده از نخبگان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه به منظور تبیین معروف‌ها و منکرها و تقویت نگرش آحاد جامعه به امر  به معروف و نهی از منکر، اهداف برنامه‌ها و فعالیت‌های هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر در سال 96 است.

وی  انجام سخنرانی و برگزاری تجمع سراسری و بزرگداشت شهدای امر به معروف و دفاع مقدس زنگ امر به معروف و نهی از منکر، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی، نشست‌های علمی بزرگداشت شهدای حوزه و دانشگاه،انجام فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی و تقویت سازماندهی یاوران معروف و بزرگداشت شهدای ادارات،انجام فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی جهت تعالی معنوی خانواده و بانوان و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و بزرگداشت بانوان شهیده، گردهمایی طلایه‌داران اصناف بزرگداشت شهدای اصناف، گردهمایی طلایه‌داران و اطلاع رسانی و تبیین قانون و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر غبار روی مزار شهدا در سالن اهل بیت المقدس را از برنامه های این هفته عنوان کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران تعداد شهدای امر به معروف و نهی از منکر در استان  را 12 نفر عنوان کرد  که 6 نفر آن متعلق به شهرستان ساری است و گفت: این شهادت‌ها در درگیری از دفاع از نوامیس و دفاع از عفاف و حجاب بوده است.

صالحی با بیان اینکه رسانه‌ها مسئولیت بیشتری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بر عهده دارند گفت:گروه امر به معروف و نهی از منکر که گروه طلایه‌داران هستند بیش از 3000 نفر بوده و حدود 6000  نفر هم داوطلب این امر هستند و تایید صلاحیت نیز شده‌اند و در نوبت به کارگیری هستند.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای آمران معروف و ناهیان منکر در راستای خدمات و ارشاد هرچه بهتر به مردم خبر داد.

انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید