وزیر کشور , معارفه استاندار , البرز " />

وزیر کشور:

گزارش اقدامات درحوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهرماه ارائه می شود

  • تاریخ انتشار : 1396/6/28 ساعت : 12:04 - 6 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
کرج- ایرنا- وزیر کشور با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب و تاکید رییس جمهوری در خصوص آسیب های اجتماعی، گفت: تدابیر لازم برای ساماندهی این امر صورت گرفته و باید در مهرماه گزارشی از روند اقدامات این حوزه ارائه دهیم.
به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار البرزدرتالار شهیدان نژاد فلاح، افزود: اولویت دوم موضوع حاشیه نشینی و موضوع بافت های فرسوده است که باید در اسرع وقت در این زمینه اقدام شود.
**عمل به وعده ها و تامین خواست مردم رویکرد دولت در انتخاب استانداران
وزیر کشور با اشاره به اینکه استاندار سابق البرز تجارب ارزشمندی داشته و کارنامه قابل قبولی ارائه کرده است، گفت: در انتخابات استانداران عمل به وعده های دولت و خواست مردم مورد تاکید بوده است.
وی خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت های مردم استفاده شود تا مردم برای مشارکت در اجرا، سرمایه گذاری و بهره برداری فعالیت ها در بطن کار حضور داشته باشند، زیرا میثاق بسته ایم مردم را ارج نهیم چراکه محور اصلی جمهوری اسلامی ایران مردم هستند.
**البرز اهمیتی همسان تهران دارد
وی با بیان اینکه البرز در حوزه های سیاسی، امنیتی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت بوده و همسان تهران است، گفت: حوزه اقتصادی اکنون جزو اولویت های کشور است که نجفی با اشراف به این امر برای البرز مناسب دیده شد.
وزیر کشور افزود: مردم انتخابات بسیار با شکوه و عظیمی را به صورت قانونی، سالم و در فضایی مطمئن و امن برگزار کردند و با تبلیغات و ارائه نظرات و انتقادات و تعاملاتی که در حوزه های مختلف بود مردم رای بسیار بالایی را به دکتر روحانی دادند و دولت خود را موظف کرده که در راستای تحقق وعده ها حرکت کند.
رحمانی فضلی گفت: مردم شاهد این فعالیت ها بوده و هستند و امیدواریم تمام تلاش های صورت گرفته در خدمت به مردم این دیار مورد قبول خداوند قرار گیرد.
**استاندار جدید البرز مدیری با سابقه و تجربیات ارزشمند
وی خاطرنشان کرد: استانداری که امروز معارفه می شود از مدیران با سابقه بوده و در گیلان نیز کارنامه موفقی داشته است و با ویژگی های منحصر به فردی که دارد در کنار تجربه های قبل از استانداری، مهارت و تجارب خوبی را داشته و دولت تصمیم گرفت در این شرایط سکان البرز را وی به دست بگیرد.
**ضرورت قدرت تعامل استانداران در همه حوزه ها
وزیر کشور با تاکید بر لزوم وجود قدرت تعامل برای استانداران، افزود: بدون کمک مردم در اقشار و فعالیت های مختلف هیچ اقدامی محقق نمی شود، چراکه ایران اسلامی یک کشور بالنده، پویا، مشارکت جو است که باید تعمیق بینش سیاسی و نقش آفرینی با حضور اقشار مختلف در سیاست های داخلی در دستور کار قرار گیرد.
رحمانی فضلی گفت: استاندار باید قدرت تقویت و پشتیبانی گروه های سیاسی را داشته باشد، همچنین در حوزه فرهنگی اصول و مبانی انقلاب ما برخاسته از دین ما است و اگر فکر کنیم بدون حضور ارزش های دینی و انقلابی با توسل به اندیشه های لیبرالی و سوسیالیستی می توانیم این مردم را به عنوان حامیان خود نگهداریم در اشتباه هستیم.
**ضرورت تلاش استانداران در حوزه های فرهنگی و دینی
وی تصریح کرد: استاندار به عنوان مسئول در استان باید قدرت تعامل با مردم در حوزه های فرهنگی و دینی داشته باشد و اقدام نکردن در این خصوص باعث ناکامی ما می شود.
رحمانی فضلی گفت: دستگاه ها و حوزه های مختلف استان ها با یک هدف مبنی بر تقویت دین خدا و خدمت به مردم اقدام می کنند و استاندار به عنوان نماینده عالی نظام باید قدرت ایجاد هماهنگی بین تمام دستگاه ها را داشته باشد، از این رو همراهی نماینده ولی فقیه و نمایندگان 3 قوه ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: آنچه که قوام و نجات در جامعه ایجاد می کند، قانون است و همه گروه های سیاسی که در چهارچوب قانون تاسیس شده اند، با استاندار برای توسعه و پیشرفت تعامل داشته باشند.
وزیر کشور افزود: استانداران باید در ایجاد بستر همکاری و تعامل، نگاه مبتنی بر تعامل با همراهی تمامی آحاد مردم داشته باشند و نخستین اولویت دولت اجرای اقتصاد مقاومتی است و این موضوع توجیه امنیتی، سیاسی، اجتماعی و رفاه و معیشت دارد و بزرگترین عامل وحدت ما فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
وی موضوع امنیت را یکی از موضوعات مهم و اساسی در کشور دانست و گفت: امنیت همواره مورد تاکید و حساسیت بوده و اکنون با فعالیت نیروهای مسلح کشور در بالاترین نقطه امنیتی به اذعان دوست و دشمن قرار داریم و با بزرگترین تهدیدها نیز مواجه هستیم.
وی با تاکید بر اینکه باید در بستر اجتماعی موجبات رضایت جامعه را فراهم کنیم، اظهار داشت: وزارت کشور نقش هماهنگ کننده را دارد و در استان ها نیز این امر به استانداران محول شده و امنیت بر عهده نیروهای مسلح و دستگاه های امنیتی بوده ولی وزارت کشور در راه هماهنگی این امور اقدام می کند.
وی اضافه کرد: همه باید بدانیم نقش حاکمیتی رده اول استانی را داریم و ویژگی یک حاکم گذشت، بزرگواری، ایثار، تحمل، صبر و ندیدن و نشنیدن خیلی از مسائل، دلسوزی و تلاش است. اگر هر یک از این خصایص را در جایگاه حاکمیت نداشته باشیم نمی توانیم به وظایف خود عمل کنیم.
وزیر کشور گفت: سینه ای فراخ داشته و از کوره در نرویم و برخی موضوعات را در خلوت انجام دهیم و به جامعه امید تزریق کنیم چراکه این امر مردم را به همراهی ترغیب می کند.
رحمانی فضلی افزود: در مباحث مختلف ایران اسلامی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و نباید مردم را با حقارت مواجه کرد و موفقیت ها را نادیده گرفت، در این مقطع از تاریخ به عنوان حاکمان نظام ما را قضاوت می کنند، از این رو نباید تحت تاثیر افکار و جریاناتی قرار گرفت و از مردم غافل شد.
وزیر کشور اضافه کرد: هفته دفاع مقدس به عنوان الگوی عملی برای ما است که باید ما را به مردم پایبند کند و از خدا بخواهیم که ما را آگاه به مسائل کند چراکه امروز البرز به عنوان امانت به استاندار جدید سپرده می شود و عرف و شرع ما به رعایت امانتداری می خواند و امانتداری برای استاندار جدید به معنای تلاش بیشتر است.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری

نظر خود را ثبت کنید