درخواست استاندار همدان از رئیس سازمان میراث فرهنگی:

کاری کنید تا همدان مقصد گردشگری شود

  • تاریخ انتشار : 1396/6/28 ساعت : 15:15 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : همدان
استاندار همدان از رئیس سازمان میراث فرهنگی درخواست کرد کاری کند تا همدان مقصد گردشگری شود.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت سه‌شنبه 28 شهریور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان در مجموعه دهکدعه تفریحی توریستی گنجنامه با حضور معاون رئیس جمهور اظهار کرد: مشکل اساسی ما مسائل اقتصادی و توسعه‌ای است به طوریکه زمان ورودم به استان تنها 18 واحد تولیدی بالای 50 درصد ظرفیت کار می‌کردند و از این وضعیت وحشت کردیم اما با حمایت بانک‌ها توانستیم واحدهای تعطیل شده را به کار برگردانیم.

وی افزود: واحدهایی را به کار برگرداندیم که برای بسیاری قابل باور نبود به طوریکه ما با اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و تصمیم تولید تدبیر و امید برای نجات اقتصاد، توانستیم این واحدها را احیا کرده و وارد چرخه کنیم.

وی  با بیان اینکه راهکار توسعه استان و حل مشکلات کشور را باید در اقتصاد مقاومتی جستجو کنیم، یادآور شد: واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام استان به بخش خصوصی را به خوبی انجام دادیم و حدود ۳۷۰ طرح را واگذار کردیم و به همین میزان آماده واگذاری داریم.

نیک‌بخت با اشاره به سرمایه‌گذاری 8600 میلیارد تومانی بخش خصوصی در استان عنوان کرد: باید از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری استقبال کنیم به طوریکه تا دروازه شهر به استقبالشان می‌رویم و پیشانی آنها را هم می‌بوسیم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی به جایی می‌رود که احساس امنیت کند، تصریح کرد: اگر از اول انقلاب دولت‌ها مانند این دولت با نداری کار می‌کردند وضعیت غیر از این بود به طوریکه دولت با این وضعیت طرح تحول نظام سلامت را اجرا کرد پس باید همه کاری کنیم که بخش خصوصی پشیمان نشود.

استاندار همدان ادامه داد: در سفر رئیس جمهور 850 میلیارد تومان به استان تخصیص داده شد که با توجه ویژه دکتر روحانی به 1100 میلیارد تومان افزایش یافت به طوریکه تنها 350 میلیارد تومان را به منظور افتتاح پروژه راه‌آهن اختصاص داد ومردم به آرزوی دیرینه خود رسیدند.

وی در بخش دیگری تصریح کرد: در سال ۹۵، ۱۶۰۰ کارگاه جدید در همدان ایجاد شد که نتیجه ایجاد این کارگاه‌ها همان ایجاد اشتغال‌های جدید با میانگین ۹۰۰ نفر در ماه است.

وی با بیان اینکه از فرمانداران ملایر و تویسرکان و سازمان میراث فرهنگی و دستاندرکاران برای برگزاری جشنواره‌های مبل و منبت قدردانی می‌کنم؛ افزود: ما باید چرخه این صنعت را در این دو شهرستان ایجاد و صنعت مبل منبت ملایر را به دنیا معرفی کرده و کاری کنیم تا برند جهانی داشته باشند.

استاندار همدان با بیان اینکه در استان مسائل را آنقدر پیگیری می‌کنیم که روزنامه‌ای به اشتباه نوشته بود مدیر بانکی نتوانست کار کند و با فشار استانداری برکنار شد، عنوان کرد: این مدیر پیش بنده آمد و عذرخواهی کرد که آن دو طرح را شما آنقدر پیگیری کردید که فکر کردیم شراکت دارید در حالی که چنین نبود.

وی ادامه داد: در تمام ایران یک مورد هم سرمایه‌گذاری ندارم البته پیشانی سرمایه‌گذاران را که شغل ایجاد می‌کنند و تولید را رونق می‌بخشند را می‌بوسم.

نیک‌بخت در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: پولی که به کشاورزان استان در سال گذشته پرداخت شده، ۶۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که البته ایراد دارم و گفته‌ام تعاونی تشکیل دهند و درصدی از این پول در آنجا پس‌انداز شود.

وی با بیان اینکه مصرف انرژی ما با ۸۰ میلیون جمعیت نسبت به چین با جمعیت میلیاردی دو برابر است، افزود: همه اینها را باید وارد شویم تا اقتصاد مقاومتی به خوبی پیاده شود.

استاندار همدان ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت صنعت و سازمان برنامه امضا کردیم که به استان اعتبار ۴ درصدی بدهند و تولید البسه در روستاها برای صادرات داشته باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید به لالجین برسیم تا تنها اسم آن جهانی نباشد، افزود:  زمانی فرماندار با تولید و اشتغال کار نداشت اما امروز همه متوجه شدند که مشکلات ما با رفع مشکل اشتغال حل می‌شود بنابراین در این زمینه ورود کرده‌اند.

نیک‌بخت در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروزه پساب فاضلاب همدان به نیروگاه منتقل شد تا چاه‌های آب نیروگاه که باعث ایجاد فروچاله‌ها شده بود، از مدار خارج شوند و ظرفیت نیروگاه به ۱۰۰ درصد برسد.

وی تأکید کرد: اتاق بازرگانی ایران و مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده نرخ کسب و کار استان با ۱۳ رتبه کاهش به رتبه ۱۱ رسیده و نرخ بیکاری استان نیز تک رقمی است.

استاندار همدان از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی درخواست کرد کاری کند تا همدان مقصد گردشگری شود چرا که داشته‌ها و شرایط همدان را با هیچ کجا نمی‌شود مقایسه کرد.

وی ادامه داد: همدان از قبل از اسلام آثار تاریخی دارد اما از مسئولان قبل از شما گلایه دارم که همدان با این همه آثار یک اثر ثبت جهانی ندارد پس از شما تقاضا و انتظار کمک دارم.

وی با بیان اینکه همدان حدود ۲۴ هزار اثر موزه‌ای دارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه موزه برای همدان اثربخش است، احداث آن نیازمند اعتبار آن ملی است که یک سوم اعتبار آن را استان و دو سوم را سازمان تأمین کند تا در استان موزه داشته باشیم.

استاندار همدان یادآور شد: رئیس سازمان میراث فرهنگی با کار اجرایی، فرهنگی، سرمایه‌گذاری و توریسم بیگانه نیست و سوابق موفق و درخشانی دارد و انتظار ما از معین استان در قرارگاه اقتصاد مقاومتی زیاد است به همین علت باید از وی بخواهیم تا مشکلات استان را در زمینه اقتصاد مقاومتی، پیگیری و رفع کند.


انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید