معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

استفاده از رویکردهای تلفیقی موثر در ارتقای کیفیت آموزشی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر این‌ که خلق فرصت یادگیری با مداخله به موقع آموزش ایجاد می شود، گفت: استفاده از رویکردهای تلفیقی در ارتقای کیفیت آموزشی موثر است.

به گزارش ایسنا، علی زرافشان در جشنواره کشوری نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری که در تالار معلم تبریز برگزار شد اظهار کرد: نوآوری در آموزش و پرورش به‌عنوان یک جریان مستمر و نوعی نو شدن در نظام تعلیم و تربیت بوده و برای ادامه حیات آن امری ضروری است.

وی تصریح کرد: رویکرد برنامه درسی، فطرت‌گرایی توحیدی از طریق درک و اصلاح مداوم به منظور دستیابی به حیات طیبه دانش آموزان است.

زرافشان با بیان این‌که در اولویت سامان‌دهی، باید عوامل کیفیت بخشی گروه‌های آموزشی مورد توجه قرار گیرند، خاطرنشان کرد: اخیراً کیفیت ایجاد شده سازمان آموزش و پرورش، باید حفظ شود.

وی با اشاره به برنامه درس ملی که نقشه یاددهی و یادگیری است، افزود: تحقق آن مستلزم نوآوری و تغییر در فرآیند یادگیری است.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین بر حیات طیبه دانش آموزان تاکید دارد، گفت: هدف سند تحول بنیادین، آموختن مهارت خوب زندگی کردن است.
 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه در برنامه درس ملی هفت عامل اساسی برای یاگیری و یاد دهی موثر ذکر شده است، افزود: این جشنواره نوعی حرکت در راستای تحقق موضوع یاددهی و یادگیری است.
 
زرافشان بیان کرد: با شناخت و بسط ظرفیتهای وجودی دانش آموزان و خلق فرصتهای آموزشی، زمینه درک و اصلاح موقعیت یادگیری بهتر ایجاد می‌شود.

 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش اظهار کرد: آزمون های تیمز وپرلز مانند دوبال برای ارزیابی توانمندی های دانش آموزان است.
 

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید