سپاهان – پرسپولیس؛ به یاد پنالتی‌ جنون‌آمیز

  • تاریخ انتشار : 1396/6/28 ساعت : 23:48 - 6 سال قبل
  • از گروه : ورزشی
  • زیرگروه : توپ و تور
سه شنبه، 27 بهمن 95؛ اعتماد بنفس بالای شاگردان برانکو ایوانکوویچ باعث شده بود آنها در حساس‌ترین لحظات نیز تصمیمات عجیبی بگیرند و همین مساله هم باعث شد در دقیقه 60 این دیدار و در شرایطی که تیم به برد بزرگ خود نیاز داشت، همکاری رامین رضاییان و مهدی طارمی یک پنالتی عجیب در فوتبال ایران را ثبت کند.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ و زلاتکو کرانچار در حالی در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر روبروی یکدیگر قرار خواهند گرفت که تقابل قبلی آنها اتفاقات و هیجانات بزرگی را به همراه داشت.

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان برانکو در مسیر قهرمانی خود از هیچ حریفی نمی‌گذشتند و بعد از پیروزی بزرگ مقابل سپاهان در بازی رفت و در اصفهان که تابوی شکست ناپذیری خانگی زردپوشان را شکست، اکنون در استادیوم آزادی و با حمایت هواداران خود چشم به امتیازات آن داشتند.

سه شنبه، 27 بهمن 95؛ در دیداری که هشت کارت زرد و یک کارت قرمز به همراه داشت و سه پنالتی با سوت محمدعلی اکبریان اعلام شد، پرسپولیس یک اتفاق جنون آمیز را رقم زد. اعتماد بنفس بالای شاگردان برانکو ایوانکوویچ باعث شده بود آنها در حساس‌ترین لحظات نیز تصمیمات عجیبی بگیرند و همین مساله هم باعث شد در دقیقه 60 این دیدار و در شرایطی که تیم به برد بزرگ خود نیاز داشت، همکاری رامین رضاییان و مهدی طارمی یک پنالتی عجیب در فوتبال ایران را ثبت کند.

خطای اعلام شده توسط لی اولیویرا روی مهدی طارمی باعث شد تا محمدعلی اکبریان یک ضربه پنالتی نصیب پرسپولیس اعلام کند. مهدی طارمی که با توجه به خراب کردن چند پنالتی تیمش، ماموریت نواختن پنالتی‌ها از او سلب شده بود، مطابق گذشته اعتراض نرمی به رامین رضاییان داشت و از او خواست با توجه به حضورش در کورس آقای گلی این ضربه را او بزند. اما مشاجره کوچک این دو در ادامه به پچ پچ در گوشی تبدیل شد تا طارمی از خیر آن گذشته و پشت رامین رضاییان روی خط محوطه جریمه حاضر شود. 

هفتاد هزار هوادار که حداقل نیمی از آنها با دوربین‌های موبایل خود به دنبال ثبت این صحنه بودند، هرگز تصور نمی‌کردند ستاره‌های تیم‌شان به تبعیت از اعجوبه‌های بارسا این پنالتی را با پاس به یکدیگر نهایی کنند؛ اما رضاییان پاس خود را برای طارمی مهیا کرد تا این مهاجم از فریب اولیویرا سود برده و دروازه را باز کند. 

مهدی طارمی و رامین رضاییان در آن دیدار موفق شدند به سبک پنالتی عجیب لیونل مسی و لوئیس سوآرز برابر سلتاویگو یک اتفاق جنون آمیز در استادیوم آزادی رقم بزنند و جالب اینکه ستاره‌های بارسلونا این حرکت را با توجه به شرایط بازی و جلو بودن این تیم انجام دادند؛ اما شاگردان برانکو آن را در شرایطی که دو تیم با نتیجه تساوی دنبال می‌شد. اتفاقی که البته با ناراحتی و گلایه برانکو نیز همراه بود و سرمربی کروات سرخپوشان برخلاف همتای خود روی نیمکت بارسلونا از آن لذت نبرد و گفت: من این نوع پنالتی زدن را تأیید نمی‌کنم. واقعاً از گلی که زدیم، لذت بردم و زیبایی فوتبال را دوست دارم، اما مخالف ریسک کردن و زدن گل‌هایی هستم که جوانمردانه نباشد.

اکنون این دو تیم بار دیگر مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت و باید دید اینبار در جنگ پرحاشیه دو تیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

نظر خود را ثبت کنید