مسلمانان روهینگیا , سرکنسول ایران , بمبئی " />

سرکنسول ایران در بمبئی:

کشتار مسلمانان روهینگیا مصداق بارز پاکسازی قومی است

دهلی نو-ایرنا- سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی با محکوم کردن اقدامات غیر انسانی دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا اظهار کرد اقدام نظامیان میانمار علیه مسلمانان و جنایت اعمال شده،مصداق بارز نسل کشی و پاکسازی قومی است.
به گزارش ایرنا،'مسعود خالقی' روز سه شنبه در دیدار اعضای کمیته اقلیت های حزب کنگره شهر بمبئی اظهار کرد جمهوری اسلامی ایران کمک به مردم مظلوم روهینگیا را از وظایف خود می داند .
وی با اشاره به پایان سکوت 'انگ سان سوچی' رهبر میانمار در خصوص جنایات نظامیان این کشور علیه مسلمانان اظهار کرد سخنان وی در خصوص آمادگی برای رسیدگی به این حمله بسیار دیر است.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی با اشاره به اتهام هایی که در خصوص حمایت از تروریسم به پناهجویان روهینگیایی زده می شود اظهار کرد زنان و کودکان چگونه می توانند تروریست باشند.
وی اظهار کرد کشورهایی مانند هند همواره در گذشته،در صف نخست دفاع از مظلومان بوده اند.
خالقی،دفاع از مسلمانان و حمایت از آرمان های مردم فلسطین را یکی از سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران عنوان و اظهار کرد پس از پیروزی انقلاب اسلامی ،ایران سفارت رژیم صهیونیستی را در اختیار نمایندگان مردم فلسطین قرار داد.
'سید فرحت الله' رئیس هماهنگی کمیته اقلیت های حزب کنگره در بمبئی با تقدیر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از مسلمانان روهینگیا خاطرنشان کرد تنها جمهوری اسلامی ایران شایستگی رهبری جهان اسلام را دارد.
وی، آمادگی این کمیته را برای حمایت و پشتیبانی از مسلمانان روهینگیا اعلام کرد.
در ادامه تعدادی این دیدار از اعضای کمیته منطقه ای حزب کنگره از تلاش های جمهوری اسلامی ایران از مسلمانان مظلوم میانمار تقدیر و آمادگی خود را برای جلوگیری از ادامه کشتار مسلمانان میانمار اعلام کردند.
اعضای کمیته منطقه ای حزب کنگره در پایان لوح تقدیری را به 'مسعود خالقی' سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی اهدا کردند.
آساق**انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد

نظر خود را ثبت کنید