سازمان ملل 96 , ایران و پاکستان , حسن روحانی نیویورک " />

نماینده پیشین مجلس پاکستان:گسترش صلح در افغانستان، ارمغان همکاری ایران و پاکستان است

اسلام آباد - ایرنا - سفیر سابق پاکستان در ایالات متحده آمریکا و سیاستمدار ارشد این کشور بر این عقیده است که ایران و پاکستان می توانند با توسعه همکاری مشترک، صلح را در افغانستان به ارمغان آورده و به تثبیت وضعیت منطقه کمک کنند.
'سیده عابده حسین ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: پس از اعلام راهبرد جدید ایالات متحده آمریکا در خصوص افغانستان و جنوب آسیا، موارد مثبتی در توسعه روابط ایران و پاکستان در حال وقوع است، زیرا ایالات متحده نمی خواهد از منطقه خارج شود و این موضوع از موارد نگرانی ایران و پاکستان است.
عابده حسین ادامه داد: ایالات متحده آمریکا به دنبال اجرای رویکرد هژمونیک خود در منطقه است و از سوی دیگر، ایران و پاکستان می توانند با همکاری نزدیک خود، این مهم را با شیوه ای موثر تر حل کنند.
سفیر سابق پاکستان در آمریکا سیاست های ایالات متحده در افغانستان را شکست خورده خواند و افزود: آمریکا نمی خواهد این واقعیت را بپذیرد و کشورهای دیگر منطقه را به دلیل شکست هایش در افغانستان مورد مواخذه قرار می دهد.
این تحلیلگر و سیاستمدار ارشد پاکستانی همچنین در خصوص دیدار رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر پاکستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل از طرح ' خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان' در دیدار حسن روحانی و شاهد خاقان عباسی، به عنوان موضوع اصلی یاد کرد و گفت: این پروژه برای پاکستان بسیار مهم است و لازم است در سریع ترین زمان تکمیل شود.
به گزارش ایرنا قرار است حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و شاهد خاقان عباسی نخست‌وزیر پاکستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند.
وی با تبیین موضوعات قابل بحث در این دیدار گفت: ایران و پاکستان دو کشور همسایه بوده که روابط برادرانه دارند ، از اینرو دیدار دوجانبه رئیس جمهوری اسلامی ایران حسن روحانی و شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، به تقویت روابط دوجانبه کمک می کند.
وی با تاکید بر توسعه همکاری در کشور، گفت:تعامل سازنده بین دو کشور بسیار مهم است، زیرا چنین دیدار ها و نشست ها، فرصتی برای هر دو طرف فراهم می کند تا نظرات و دیدگاه های طرف مقابل را درک کنند.
وی از گسترش صلح و امنیت در افغانستان به عنوان موضوع مهم دیگری یاد کرد که می تواند در نشست دوجانبه حجت الاسلام حسن روحانی و شاهد خاقان عباسی مورد بحث قرار گیرد.
این مقام سابق پاکستان افزود: توسعه تجارت و روابط اقتصادی ایران و پاکستان نیز باید در این دیدار مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرد تا در راستای توسعه تجارت دو کشور گام های موثر برداشته شود.
به گزارش ایرنا حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به‌ منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، صبح یکشنبه هفته جاری عازم نیویورک مقر این سازمان ‌شد.
دیدار صمیمی با نخبگان و ایرانیان مقیم آمریکا، دیدار با علمای دینی و رهبران جوامع اسلامی آمریکا، نشست و گفت‌وگو با نخبگان سیاست خارجی و روسای اندیشکده‌های فکری در آمریکا، گفت ‌و گو با مدیران و سردبیران ارشد رسانه‌های بین‌المللی و مطبوعات از برنامه‌های رییس جمهوری در سفر به نیویورک است.
بر اساس برنامه پیش بینی شده، روحانی همچنین با دبیرکل سازمان ملل متحد و تعدادی از سران کشورهای حاضر در حاشیه مجمع عمومی دیدار و در خصوص مسایل دوجانبه و بین‌المللی گفت‌وگو می کند.
آساق** 272*6125** سیدبهادر حسینی**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

نظر خود را ثبت کنید